czwartek, 1 maja 2014

Ciasteczka pełnoziarniste z bakaliami


Ponieważ w domu mam same łasuchy i lubią jak pojemnik na ciasteczka jest wypełniony, to co jakiś czas muszę go uzupełniać.
Oprócz zwykłych ciasteczek poszukuję dla nich także takich w zdrowszej wersji :)
Oto jedne z nich.
Są z mąki pełnoziarnistej z pełnego przemiału.
Może nie wyglądają bardzo reprezentacyjnie, ale wierzcie mi są bardzo smaczne a do tego zdrowe.


Składniki na około 25-30 ciasteczek:

  • 120g masła w temperaturze pokojowej (można użyć 70 g oleju kokosowego)
  • 160g mąki pszennej pełnoziarnistej (można użyć także orkiszowej) 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50g drobnego cukru do wypieków (można pominąć jeśli wolicie mniej słodkie wypiek)
  • 2 łyżki miodu
  • Bakalie (ja dałam 4 łyżki płatków owsianych, 4 łyżki żurawiny suszonej, 4 łyżki pestek słonecznika, 2 łyżki suszonej moreli, posiekanej. Można zamiennie dodać posiekane orzechy czy migdały, ale bez skórek)


Najpierw przygotowałam sobie bakalie, wszystkie razem wymieszałam w misce.

Wszystkie składniki, oprócz bakalii, umieścić w misie miksera lub malaksera i dokładnie wymieszać. Można też ugnieść ręką.
dodać bakalie i zagnieść do dobrego ich połączenia z ciastem.



Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w odległościach od siebie.
spłaszczać dłonią, albo niedużo albo nieco więcej do płaskiej wersji.




Piekarnik nagrzać do 190ºC, piec 12-15 minut, do zrumienienia.
Wyjąć z piekarnika, odczekać 3 minuty, wprost po wyjęciu są bardzo miękkie, przełożyć na kratkę i wystudzić.

Można przechowywać do 7 dni w zamkniętym pojemniku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz