poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Mazurek kajmakowy z bakaliami



Wielkanoc za pasem.... 
Czy wiecie już jakie ciasta zawitają na Waszym stole?

Ja, choć nie przepadam za Mazurkami (nie przepadałam, teraz jest inaczej....) powtórzę mój zeszłoroczny debiut - Mazurek kajmakowy z bakaliami - jak powiedział Maciek - NA BOGATO.
...a jaki przepyszny... migiem zniknął ze stołu.

Polecam do zrobienia, długo się go nie robi.

Za mazurkami nie przepadałam póki nie zaczęłam ich robić własnoręcznie i w różnych konfiguracjach smakowych.
Teraz baaardzo je lubię, a ten wciąż jest jednym z naszych bardziej ulubionych.

Z poniższego przepisu wychodzi jeden duży prostokątny lub dwa mniejsze, ja zrobiłam okrągłe o średnicy 24 cm.


Składniki na ciasto:
  • 350 g mąki krupczatki
  • 50 g cukru pudru
  • 200 g schłodzonego masła
  • 1 łyżka gęstej kwaśnej śmietany 18%
  • 2 żółtka

Składniki na wypełnienie:
  • puszka masy kajmakowej
  • bakalie - mogą to być rodzynki, suszona żurawina, orzechy, skórka kandyzowana, płatki migdałowe, pokrojone figi

Mąkę przesiać, dodać masło, posiekać, dodać żółtka, cukier, śmietanę, szybko zagnieść lub wyrobić w malakserze. Zawinąć w folię i włożyć na 1 - 2 godziny do lodówki.


Piekarnik nagrzać do 200ºC.

Blachę o wymiarach 35x25cm wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto rozwałkować i przenieść na blachę lub dokładnie wylepić nim spód i trochę boki (ja tak zrobiłam).

Wstawić do rozgrzanego piekarnika i piec 20 minut, do jasnozłotego koloru.
Wyjąć z piekarnika i ostudzić.

Na ostudzone ciasto wyłożyć masę kajmakową, udekorować ją bakaliami.
Ja porobiłam jeszcze zygzaki z lukru :)

Mazurek jest bardzo słodki, ale takie są mazurki, ...i jest naprawdę bardzo dobry.



Smacznego!


1 komentarz: