poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Majonez domowy


Pamiętam jak moja mama "kręciła" majonez na święta jak byłam mała...
....no prawie nie można było oddychać żeby się udał :)

Ja jakoś nigdy wcześniej nie pomyślałam żeby robić samemu majonez... przecież mam swój ulubiony ze sklepu, kupuję i jest :)

Ale szukając przepisów na lekkostrawne jedzenie dla Emilki wyczytałam, że może jeść majonez ale tylko własnej roboty...

....no to znalazłam i zrobiłam...

Jest naprawdę dobry, a sprawa z jego wykonaniem jest bardzo szybka i prosta.

Potrzebować będziecie ręcznego blendera oraz pojemnika, najlepiej od kompletu, wąski i wysoki aby był niewiele szerszy od blendera, a także:



Składniki na 250ml majonezu:
  • 1 jajko
  • 1 szklanka oleju
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 do 2 łyżeczek musztardy Dijon
  • sok z połowy cytryny
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1-2 łyżek gorącej wody (w razie potrzeby)

Jajko wbij delikatnie do pojemnika w którym będziesz kręcić majonez, tak aby żółtko było w całości, dodaj powoli olej, sól, musztardę, sok z cytryny, cukier.
Włóż teraz końcówkę blendera do pojemnika tak aby dotykała dna i żółtka.
Włącz blender na wolniejsze obroty i trzymaj blender nieruchomo przez kilka minut, do momentu aż zobaczysz że majonez zaczyna się robić.
Dopiero wtedy zacznij poruszać blenderem góra dół, tak aby dokładnie ubić i wymieszać wszystkie składniki. Majonez będzie robił się coraz gęstszy i bielszy.
Jeśli chcesz mieć nieco rzadszy majonez dodaj gorącą wodę (w ilości wedle uznania) na koniec ubijania.

Przełóż do słoiczka, zamknięty przechowuj w lodówce do tygodnia.


Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz