wtorek, 15 kwietnia 2014

Granola



Dla tych którzy lubią takie śniadanka, lub dla tych którzy nie mają czasu rano zjeść nic innego niż jogurt....

Polecam granolę, ja się uzależniłam i jadam prawie codziennie z jogurtem, obecnie wyparło to nawet moją ulubioną owsiankę.


Składniki na 2,5 litra granoli:
  • 450 g płatków owsianych (ja tym razem dałam pół na pół z płatkami orkiszowymi)
  • 120 g ziaren słonecznika
  • 120 g ziaren sezamu jasnego
  • 1 jabłko, większe, starte na tarce z grubymi oczkami
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 4 czubate łyżki miody (płynnego lub półpłynnego, będzie łatwiej wymieszać)
  • 250 g migdałów w całości
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego
  • 300 g rodzynek (dałam pół na pół z suszoną żurawiną)


Zazwyczaj robiłam ją z połowy lub 3/4 porcji, ale zaraz znikała...
Więc dzisiaj zrobiłam z całej porcji i wyszło jej naprawdę duuuużo :)

W misce wymieszać wszystkie składniki, za wyjątkiem rodzynek/żurawiny.
Całość wysypać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (u mnie dopiero co zakupiona mata silikonowa). 

Piec w temperaturze 170°C przez 40 minut, mieszając w trakcie kilka razy.
Jeśli robicie z mniejszej ilości składników to czas pieczenia także będzie krótszy (około 25-30 minut).

Wyjąć z piekarnika i wystudzić, dodać rodzynki/żurawinę i przełożyć do zamykanych słoików. Szczelnie zamknięte mogą stać do kilku tygodni.

Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz