wtorek, 22 kwietnia 2014

Chipsy jabłkowe


...a po świętach... coś zupełnie light...
...chipsy jabłkowe...
dobre dla małych i dla dużych na lekką przekąskę...

...nie wiem jak wy ale ja lubię jabłka i to w różnej formie...
...także takiej :)

Te tutaj są naturalne, ale można także przed suszeniem posypać je cynamonem...


Potrzebujecie jabłka, ja na próbę zrobiłam z 2 kg.
Jabłka myjemy, suszymy i wydrążamy środek - ogryzek i pestki.

Następnie kroimy na plasterki, ja kroiłam na takie 0,5 cm grubości. Układamy na blasze. Blachę można wyłożyć papierem do pieczenia aby jabłka puszczając sok za bardzo się do blachy nie przyklejały.
Jeśli chcemy posypujemy je cynamonem, wkładamy wszystkie blachy do piekarnika.
Suszymy jabłuszka w temperaturze 120ºC przez około 2h w lekko uchylonym piekarniku.
Mi tyle to zajęło czasu, ale inna odmiana jabłek może potrzebować mniej lub więcej czasu. Ja mniej więcej po godzinie przerzuciłam chipsy na drugą stronę.

Po wysuszeniu wyjąć chipsy z piekarnika, wystudzić i zamknąć w szczelnym pojemniku bo szybko nabierają wilgoci z powietrza.

Smacznego.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz