czwartek, 10 kwietnia 2014

Domowa Nutella


Moje córki bardzo lubią ją jako smarowidło do bułki :) 
Z czego ja oczywiście nie jestem zachwycona.... ale jak już mają ją jeść, raz na jakiś czas, postanowiłam zrobić domowy wyrób, ma zdecydowanie inny smak niż ta kupna... zdecydowanie lepszy....
Spróbujcie choć raz.


Składniki na 280 ml:
  • 80g orzechów laskowych
  • 3,4 szklanki mleka skondensowanego słodkiego
  • 90g gorzkiej czekolady
  • 3 łyżki golden syropu lub miodu
Najpierw musimy z blanszować (czyli pozbawić skórek) orzechy. Aby to uczynić wykładamy orzechy na blachę z piekarnika i podpiekamy je  w temp. 180ºC przez kilkanaście minut mieszając je od czasu do czasu.
Następnie jeszcze ciepłe bierzemy po kilka w ręcznik papierowy i pocieramy, skórka schodzi sama. Studzimy.
Włożyć orzechy do malaksera. Zmiksować na płynną masę (trwa to około 8 minut, najpierw z orzechów robi się mączka, potem przechodzą w masło i po kolejnych 5 minutach gładki i tłusty płyn). Tu musicie uważać bo mój malakser mało nie wyzionął ducha, musiałam dawać mu nieco odpoczywać.

W małym garnuszku umieścić mleko skondensowane, gorzką czekoladę połamaną na małe kawałki oraz syrop. Podgrzewać na malej mocy palnika aż do rozpuszczenia czekolady, cały czas mieszając aby wszystkie składni dobrze się połączyły. następnie taką mieszankę, jeszcze ciepłą wlać do malaksera, do przygotowanej wcześniej masy orzechowej.
zmiksować do dobrego połączenia wszystkich składników i powstania gładkiej masy.

Przełożyć do słoiczków i odstawić do ostudzenia....

potem pozostaje już tylko jedzenie.... :)

Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz