środa, 28 września 2016

Muffiny cynamonowo-dyniowe z jabłkiem


Puree z dyni w lodówce....
Jabłka w garażu....
Weekend się zaczął...
Zatem trzeba było przygotować coś z tego zestawu do popołudniowej kawki :)

Przepyszne wilgotne, puszyste muffinki o mocno cynamonowym smaku i jabłuszkiem w środku.

Boskie!

Zawiozłam rodzicom, na wymianę :)
Tato kupił mi ponownie jajka, więc dostali muffinki :)
Moja mama, która raczej nie przepada za ciastami - zje, ale nie jest tak dużą ich fanką jak mój tata, zadzwoniła do mnie po południu i mówi:
Kasia te muffinki tak mi smakowały, że zjadłam 2 na raz, nigdy mi się to nie darzyło.... :)
Następnego dnia zadzwonił mój tato i mówi "Kasiu,  czy mogłabyś następnym razem upiec te muffinki w foremkach na babkę? ...bo one jakieś małe były..."
:)

Wszystkim baaardzo smakowały :)

Zachęcam do ekspresowego wykonania, jak na muffinki przystało.


Składniki na 15 sztuk:
  • 200 g puree z dyni
  • 4 jajka 
  • 200 ml oleju słonecznikowego/rzepakowego
  • 130 g cukru nierafinowanego
  • 1 jabłko
  • 250 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • Dodatkowko: cukier nierafinowany do posypania wierzchu muffin

Piekarnik rozgrzać do temp. 175*C, termoobieg.
Formę na muffinki wyłożyć papilotkami, odstawić.

Do większej miski przesiać mąkę, dodać proszek do pieczenia sodę, cynamon i sól, dokładnie wymieszać.

W drugiej misce delikatnie roztrzepać jajka, dodać puree z dyni, roztrzepać widelcem, dolać olej, dodać cukier i starte na grubych oczkach jabłko (obrane), dokładnie wymieszać. 

Przelać mokre składniki do suchych i dokładnie wymieszać, tylko do połączenia składników.
Nakładać ciasto do papilotek do 3/4 ich wysokości, posypać odrobiną cukru nierafinowanego.
Wstawić do piekarnika i piec przez 20-30 minut, do suchego patyczka.

Wyjąć, przełożyć muffiny z formy na kratkę i ostudzić.


Miłego dnia!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz