wtorek, 6 września 2016

Makaron domowy



Jakiś czas temu, w ramach jakiejś promocji zakupiłam wałkowarkę i wykrojniki makaronu do mojego Kiciusia.
Od razu zrobiłam makaron i jakoś nie do końca byłam z niego zadowolona :(
Zatem sprzęt poszedł nieco w odstawkę.
W międzyczasie znalazłam warsztaty z makaronów i zapisałam się na nie aby poznać więcej tajników szykowania makaronu.
Na warsztatach patent na makaron był właściwie ten sam do wszystkich rodzai - lasagne, ravioli, pasta....
Co mnie bardzo zdziwiło - makaron szykowaliśmy z mąki krupczatki!
Ja takowej używam do kruchych ciasteczek... ale do makaronu?
Dzisiaj inny przepis (tylko dlatego że znalazłam mąkę "00") ale następnym razem zrobię z krupczatki i moi domowi koneserzy porównają, który lepszy.

Nasz był przygotowany specjalnie do obiadu na który podałam makaron z cukinią i krewetkami - pyszności....

Ach i bym zapomniała.
Po warsztatach, w kolejnej promocji, zakupiłam kolejną przystawkę do mojego Kiciusia,tym razem wyciskarkę do makaronu i to z jej pomocą wykonałam ten oto makaron.

...ale nic strasznego - makaron, prawdziwi włosi, kroją nożem a nie wykrojnikami czy wyciskarkami :)



Składniki:
  • 250 g mąki pszennej typ "00"
  • 250 g semoliny - mąki z pszenicy durum (ja nie miałam i dałam zwykłą pszenną)
  • 4 jajka
  • 0,5 łyżeczki soli
  • opcjonalnie: odrobina wody i oliwy jeśli ciasto przy zagniataniu będzie zbyt suche
W mikserze z końcówką haka umieszczamy mąki i sól, mieszamy je razem (prędkość 2). Następnie w odstępach 30 sekundowych dodajemy po jednym jajku. Jeśli w trakcie okaże się że ciasto na makaron jest zbyt suche dodajcie odrobinę wody z oliwą i wyrabiajcie dalej. Składniki i wyrabiamy do momentu aż masa będzie gładka i elastyczna - trwa to około 15 minut. 

Po tym czasie ciasto wyjąć na blat/stolnicę i wyrobić jeszcze przez chwilę ręcznie - ciasto na makaron lubi ciepłotę rąk.
Po tym czasie ciasto zawijamy dokładnie w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na 30 minut.

Wyjmujemy ciasto z lodówki i szykujemy makaron. Techniki są dowolne - można korzystać ze specjalnych wykrojników lub wyciskarek lub wałka i noża :)

Świeży makaron gotujemy w lekko osolonej wodzie bardzo krótko - trwa to około 2-5 minut w zależności od grubości makaronu.

Świeży makaron można zamrozić, zamrażamy go po przesuszeniu na blacie, wkładamy w foliowe woreczki i do zamrażalnika a potem od razu na wrzątek i gotowe! Polecam, bardzo przydatne!

Używać do Waszych ulubionych dań :)

Poniżej podany z cukinią i krewetkami! Pyszności :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz