czwartek, 8 września 2016

Chipsy z jarmużu



Bardzo przyjemna przekąska, zwłaszcza jeśli w lodówce jarmuż z którym nie bardzo wiemy co zrobić.
Ja zazwyczaj kupuję opakowanie, zużywam garść i potem nie bardzo wiem co z nim zrobić, a niestety jak leży w lodówce to dość szybko się psuje.
A więc proszę propozycja na zdrową przekąskę, idealna do telewizji, piwa czy dla dzieci jako zamiennik niezdrowych chipsów ze sklepu :)
Któregoś razu moja starsza córka mówi, że przyjedzie do niej koleżanka i pyta czy mamy chipsy (dziwne pytanie bo u nas w domu nie ma takich rzeczy). Więc odpowiadam: "nie ma ale ja Wam zrobię chipsy z jarmużu" :)
Ale się uśmiałam jak zobaczyłam jej minę 
HAHAHAHAHAHA :)

A ja tam je lubię :)

Składniki:
  • świeży jarmuż
  • oliwa
  • sól
  • opcjonalnie: papryka w proszku lub curry

Piekarnik rozgrzewamy do 140*C
Jarmuż myjemy i dobrze osuszamy, najlepiej w wirówce do sałaty.
Rwiemy na mniejsze kawałki, usuwamy grube łodyżki. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Skrapiamy po całości oliwą i jeśli używamy posypujemy papryką lub curry. Mieszamy teraz całość aby oliwa i przyprawy obtoczyły wszystkie listki. rozkładamy równomiernie po całej blasze.

Wstawiamy do piekarnika i pieczmy 6-8 minut, aby zrobiły się chrupkie, ale nie przypaliły. Wyjmujemy z piekarnika i od razu solimy odrobinę.

Podajemy jak nieco przestygną.


Miłego i zdrowego popołudnia!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz