wtorek, 9 sierpnia 2016

Bezglutenowe gofry z twarogiem



Zachciało mi się (mi osobiście) gofrów na śniadanie :)
Zatem nic trudnego - do dzieła!
Musiały więc być bezglutenowe i zdrowe!

Tym razem bardzo fajny przepis na gofry z dodatkiem białego twarogu - the best jest kozi, ale krowi lub owczy też będzie dobrze smakował.

Jak to bywa z twarogiem, można spożyć zarówno na słodko jak i wytrawnie :)
Tak też spróbowaliśmy.
Ja poszłam mocno w smaki pomidorowe :)
Jadłam zarówno ze świeżymi pomidorami jak i dżemem pomidorowym (oj chyba dżem był na prowadzeniu)
Maciek nieco bardziej zaszalał bo ponadto jadł z lemon curdem, frużeliną z wiśni, a zakończył wersją z bitą śmietana i owocami :)
Nie wiem jednak jak jego ranking smaków się zakończył :)

Z poniższego przepisu wychodzą 2-3 gofry, czyli jedna osoba naje się nimi spokojnie (zrobiłam z podwójnej porcji i najedliśmy się nimi we dwójkę, każdy po 2 duuuuże gofry).

W gofrach nie czuć w środku sera, ale daje on im fajna konsystencję.
Gofry są chrupkie z zewnątrz ale w środku mięciutkie.

Gofry będą jasne i tylko lekko się zarumienią, nie próbujcie zatem ich mocniej przypiekać :)


Składniki na 2-3 gofry:

  • 60 g mąki gryczanej
  • 30 g skrobi z tapioki
  • 20 g mąki ryżowej
  • 50 g twarogu (kozi, owczy lub krowi)
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oleju ryżowego lub rzepakowego
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1/3 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
  • 90 ml wody 
  • szczypta soli

Twaróg rozgnieść widelcem, odstawić.

W jednej misce wymieszać ze sobą wszystkie mąki oraz proszek do pieczenia.
W drugiej roztrzepać trzepaczką lub widelcem jajko, dodać olej, wodę, sól i oregano, dokładnie wymieszać.

Połączyć ze sobą zawartość obu misek i dokładnie wymieszać aby nie było w cieście grudek, dodać twaróg i delikatnie wymieszać. 

Rozgrzać bardzo dobrze gofrownicę, płyty lekko posmarować olejem.
Nakładać ciasto do gofrownicy i piec gofry, moje były najlepsze po 4 minutach, ale moja gofrownica jest mocna. 

Dobrym wskaźnikiem jest para wydobywająca się z gofrownicy podczas pieczenia, nie otwieraj gofrownicy do czasu aż para ustanie.

Gofry będą jasne i najlepsze są jeszcze ciepłe.

Dodatki wg uznania oraz upodobań, pasują zarówno wytrawne jak i słodkie.


Smacznego!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz