środa, 10 sierpnia 2016

Pierogi ruskie



...to był właśnie jeden z tych niewielu dni w roku kiedy robię pierogi :)
I pomimo, że to lato to wcale jak widać nie były z jagodami ani innymi owocami :)
...tylko Maciusia ulubione... ruskie...
Ruskie, jak dla mnie koniecznie muszą być z cebulką i dobrze przyprawione pieprzem!
Powiedział, że wyszły  pyszniutkie :)

Spróbujcie sami :)


Składniki na około 60 sztuk:

  • podwójna porcja ciasta na pierogi
  • 500 g białego sera twarogowego
  • 500 g ziemniaków
  • 1 cebula
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżeczki soli
  • 0,5 łyżeczki mielonego pieprzu



Ziemniaki obrać, ugotować w osolonej wodzie do miękkości, przecisnąć przez praskę lub ubić i odstawić do ostygnięcia.
Ser biały rozdrobnić widelcem (ja tak zrobiłam) lub także przecisnąć przez praskę (nie mielić bo będzie zbyt drobny).

Cebulę drobno posiekać i poddusić do miękkości na 2 łyżkach masła, ostudzić.

W jednej misce połączyć ziemniaki, ser, cebulę, dodać sól i pieprz i wszystko dokładnie wymieszać.

Farsz jest gotowy.

Przygotowane wcześniej ciasto podzielić na 3-4 i wałkować każdą po kolei na placek grubości 2-3 mm. Wycinać kółka, na środek nakładać farsz i sklejać brzegi. Ja tym razem skorzystałam z pomocnika do sklejania pierogów i bardzo dobrze mi się z nim pracowało.

Pierogi wrzucamy partiami na wrzącą osoloną wodę i gotujemy 2 minuty od ich wypłynięcia na powierzchnię.






Smacznego!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz