wtorek, 2 sierpnia 2016

Pstrąg pieczony z fenkułem i winem



Takiego pstrąga robiliśmy podczas warsztatów kulinarnych jakie zorganizowaliśmy sobie w pracy z okazji świąt bożego narodzenia....
Tak trochę czasu minęło zanim zrobiłam go w domu.
I muszę sprostować bo ja byłam w grupie, która szykowała inne dania, ale tego pstrąga próbowałam i był strasznie pyszny.
Całe szczęście dostaliśmy przepisy i mogłam odtworzyć go w domu.

Więc jak zobaczyłam fenkuł w moim ulubionym gospodarstwie rolnym to wzięłam i od razu wiedziałam w jakim towarzystwie go przygotuję.

Danie pyszne, super odmiana dla zwykłego przygotowania pstrąga.
Co ciekawe - pstrąga pieczemy w foli aluminiowej ale także w papierze do pieczenia, który powoduje że pstrąg nie przylepia się do folii.

Polecam wykonanie :)


Składniki dla 2 osób:
  • 2 pstrągi - oskrobany i wypatroszony (z głową lub bez)
  • 1 fenkuł
  • pół cytryny
  • 100 ml białego wytrawnego wina
  • 50 ml oliwy
  • ziarna fenuł (ja nie znalazłam więc w zamian użyłam koper z fenkuła)
  • sól, pieprz
Składniki na sos:
  • 2 łyżki oliwy
  • sok i skórka otarta z połowy cytryny
  • 1 mały ząbek z czosnku
  • natka pietruszki
W pierwszej kolejności szykujemy sos. W miseczce mieszamy oliwę, sok z cytryny wraz ze skórką z niej otartą, wyciśnięty ząbek czosnku i posiekaną natkę pietruszki. Wszystko dokładnie mieszamy, najlepiej blendujemy na jednolity sos i wstawiamy do lodówki na czas szykowania pstrąga.

Piekarnik rozgrzewamy do 180*C (termoobieg).

Pstrąga myjemy i suszymy, lekko nacinamy z obu stron.
Układamy duży kwadrat foli aluminiowej, a na niej kładziemy papier do pieczenia. Polewamy go oliwą, solić i pieprzymy. Fenkuł kroimy w plastry i układamy kilka plastrów, następnie plaster cytryny, potem lekko naciętego pstrąga, znowu cytrynę i kilka ziaren fenkułu. Całość skropić oliwą i jeszcze raz posolić i popieprzyć. 
Zamknąć ściśle kopertę z rybą i na końcu wlać 50 ml białego wina, domknąć kopertę. 
Włożyć przygotowaną rybę do piekarnika i piec 10-12 minut. 

Po upieczeniu paczuszkę wyłożyć na talerz, rozpakować rybę i polać sosem.

Podawać z ryżem lub ziemniakami upieczonymi/ugotowanymi w mundurkach.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz