poniedziałek, 20 marca 2017

Sałatka pieczarkowa



Sałatka mojego dzieciństwa.
Zawsze stawała na świątecznym lub imprezowym stole tuż obok typowo polskiej sałatki jarzynowej!
Jedna z moich ulubionych, szybko przypadła do gustu najpierw Maćkowi, potem moim córką.
I w taki oto sposób przeniosła się do mojego domu :)
...ale wciąż możemy ją także skosztować u mojej mamy, niezmiennie pojawia się  na świątecznym stole.

Sałatka łatwa w wykonaniu z kilku prostych składników.



Składniki dla 6 -8 osób:
  • 500 g pieczarek
  • 6 jajek ugotowanych na twardo
  • 400 g groszku konserwowego lub mrożonego
  • majonez
  • sól, pieprz
  • drobno pokrojony szczypior do ozdoby
Jeśli chodzi o groszek to można użyć konserwowego, choć ja zdecydowanie bardziej wolę mrożony, wówczas wrzucam go na wrzącą osoloną wodę i blanszuję przez chwilkę - tak naprawdę musi się rozmrozić. Następie wylewam na sito i pozostawiam do odsączenia i ostudzenia.

Pieczarki czyścimy i myjemy. Wrzucamy na gotującą się osoloną wodę i sparzamy przez chwilkę, następnie wylewamy na durszlak i pozostawiamy do ostygnięcia.

Groszek wsypujemy do miski, jajka na twardo obieramy i kroimy w półplasterki, dodajemy do miski (tylko delikatnie aby za bardzo je "popsuć"), pieczarki kroimy w cienkie plasterki najpierw nóżki a potem kapelusze, dodajemy do miski.
Wszystko solimy, pieprzymy, dodajemy majonez i bardzo delikatnie mieszamy, wierzch posypujemy drobno pokrojonym szczypiorkiem.



Smacznego!

 

1 komentarz:

  1. Śwetne! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń