sobota, 5 września 2015

Dżem gruszkowy z imbirem



Jak zobaczyłam ten przepis od razu wpadł na listę tych koniecznie do wypróbowania. Wydawało mi się ciekawe połączenie gruszki z imbirem, zwłaszcza iż bardzo lubimy dodatek imbiru do różnych dań.
Dżem prosty i szybki w wykonaniu.
Byłam bardzo zaskoczona, że z 3 kg gruszek wyszło tylko 4 słoiczki :(
Ale to chyba jakaś soczysta odmiana gruszek była...

Jeśli chodzi o smak to mi bardzo pasuje...
gruszka z lekkim, naprawdę lekkim (pod warunkiem że będzie tyle imbiru co w przepisie) posmakiem imbiru....
Ach i cukier... w oryginalnym było podane 1kg!
Ja dałam duuuużo mniej, 1 szklankę i wystarczyło.
Oczywiście ilość cukru należy dostosować do swoich upodobań smakowych jak i słodkości owoców.



Składniki na 4 słoiczki:

  • 3 kg gruszek (najlepiej twardych)
  • 2 cytryny
  • 250 g cukru (ilość cukru zależy od słodkości gruszek i Waszych upodobań)
  • 2 łyżeczki startego świeżego imbiru


Gruszki umyć, osuszyć, obrać ze skóry, pokroić na ćwiartki usunąć gniazda nasienne. Ćwiartki przekroić jeszcze na pół, wrzucić do garnka z grubym dnem.

Cytryny sparzyć, osuszyć. Skórkę z cytryny zetrzeć do małej miseczki i odłożyć na bok. cytryny przekroić na połówki, wycisnąć z nich sok, wlać do garnka z gruszkami. Gruszki smażyć na niewielkim ogniu, cały czas mieszając, aby się nie przypaliły do momentu aż owoce całkowicie się rozpadną.

Po tym czasie dodać cukier, skórkę otartą z cytryny, świeżo starty imbir. 
Smażyć dalej na małym ogniu do uzyskania odpowiedniej gęstości.

Gotowy, gorący dżem przekładać do gorących, wyparzonych słoiczków (najlepiej wstawić je do zimnego piekarnika, wstawić temperaturę na 120*C i wyparzyć je przez 30 minut od nagrzania piekarnika), wytrzeć brzegi słoika i zamknąć suchą przykrywką.

Ja następnie pasteryzuje słoiki w piekarniku, wstawiam do nagrzanego do 120*C piekarnika i piekę 20 minut. Po tym czasie piekarnik wyłączam, uchylam drzwiczki i studzę przez kilka godzin przetwory w uchylonym piekarniku.

Jeśli nie chcecie ich pasteryzować to gorące słoiczki z gorącym dżemem można także od razu po zakręceniu postawić do góry dnem i tak pozostawić na kilka godzin.


Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz