wtorek, 18 kwietnia 2017

Kajmakowy sernik z czekoladą (na zimno)



To był sernik, który przygotowałam na nasze Wielkanocne śniadanie.
Mimo, że miałam tam odpocząć, także od gotowania, to jak mogłabym "zrobić święta" bez ciasta 😍 
Łatwo z nim nie było pomimo, iż nie potrzeba do jego przygotowania wielu składników i wiele pracy, ale....
...w Hiszpani łatwo o ser nie jest, mam na myśli taki do serników (całe szczęście mają Philadelphię) i jak się okazało także znalezienie masy kajmakowej było wyzwaniem.
Już miałam się poddać gdy zupełnie przypadkiem mijając jakiś sklep spożywczy weszłam i znalazłam, no nie od razu ale się udało.
Ach dodam jeszcze, że obok tegoż spożywczego był chińczyk :) - taki sklep z chińskimi rzeczami, jak tam weszłam i zobaczyłam co mają, to powiedziałam "ooooo to mój Aliexpress" i kupiłam tam komplet 3 tortownic 😁 i patelnię do paelli - jak mnie Maciek z tym zobaczył to nogi się mu ugięły i powiedział - a jak Ty to przewieziesz?
Jak to jak? ...w bagażu :)

Jak tylko wpadłam do domu wzięłam się za szykowanie - na co moja Emilka "no nie mów, że Ty ciasto robisz?!"
😁

....a w zanadrzu miałam kupienie tagina - od mojego pękł spód i liczyłam mocno na to, że bliskość Maroko spowoduje, że wyboru będzie co nie miara - no i póki co wyboru to jest wielu innych dupereli, ale nie tagina.... 😕
...ale jak Maciek się dowiedział, że ja z tym taginem na serio to znowu pyta a jak ty go przewieziesz? po czym sam sobie odpowiedział - on będzie idealny jako kapelusz.

Ja przygotowałam serniczek z 3/4 porcji (tak na oko, bo wagi tu nie było) w tortownicy 20cm, a że ciasteczek zbyt dużo mi się pokruszyło to zrobiłam też z nich boki i to był bardzo dobry pomysł bo całość świetnie się trzymała i pięknie wyszła z formy.

Serniczek sprytnie zamiast żelatyny ma użytą białą czekoladę aby trzymał formę - moja Emilka powiedziała że ciut za słodkie 😨
...ale przecież to sernik kajmakowy.... no więc może next time zamiast białej czekolady dam żelatynę - dam znać i dodam do przepisu, wtedy na pewno nieco odsłodzę to i tak pyszne ciasto.

Serniczek dla wielbicieli kajmaku - must eat!
Ja do nich należę, więc cały czas równam i równam, poza tym jutro jedziemy do następnej miejscówki więc trzeba go zjeść 😍, bo wieść nie będę.




Składniki na formę 24x24cm:

Składniki na ciasteczkowy spód:
  • 220 g ciasteczek digestive lub owsianych
  • 70 g roztopionego masła

Ciasteczka rozdrabniamy, najlepiej za pomocą malaksera lub innego urządzenia miksującego, na drobno, przesypujemy do miski i dodajemy roztopione masło, mieszamy. Całość powinna mieć konsystencję mokrego piasku.

Formę wykładamy papierem do pieczenia - całość lub tylko spód.

Przygotowane ciasteczka przesypujemy do formy i dokładnie rozprowadzamy po dnie, ugniatamy łyżką, wstawiamy na około 20 minut do lodówki.

Składniki na masę serowo-kajmakową:
  • 450 g sera philadelphia, w temperaturze pokojowej
  • 400 g masy kajmakowej (ja używam tej z Gostynina, bez dodatkowych smaków, kajmak to kajmak), w temperaturze pokojowej
  • 100 g białej czekolady
Aby ser i masa były w temperaturze pokojowej musisz wyjąć je z lodówki na 2h przed szykowaniem ciasta.

Czekoladę połamać na mniejsze cząstki i roztopić albo w kąpieli wodnej albo w mikrofali, odstawić do przestudzenia - może być lekko ciepła, ale wciąż musi zachować płynną konsystencję.

Ser i masę kajmakową wymieszać w mikserze lub ręcznie (ja ręcznie zrobiłam to doskonale) do uzyskania jednolitej, gładkiej masy, dodać roztopioną i przestudzoną czekoladę, wymieszać dokładnie.

Tak powstałą masę przełożyć na przygotowany wcześniej spód, wyrwnać i wstawić do lodówki na całą noc.


Składniki na polewę czekoladową:
  • 150 ml śmietany kremówki 30% lub 36%
  • 80 g gorzkiej czekolady
  • 120 g mlecznej czekolady
Obie czekolady połamać w mniejsze cząsteczki i włożyć do miseczki.
Śmietanę podgrzać prawie do wrzenia w małym garnuszku, zalać nią od razu czekoladę i odstawić na 2 minuty. Po tym czasie dokładnie wymieszać do całkowitego rozpuszczenia czekolady i powstania jednolitej masy. W zależności jakiej polewa jest gęstości polać sernik od razu lub odczekać chwilkę by nieco zgęstniał.
Cały sernik wstawić jeszcze na chwilkę do lodówki by polewa nieco bardziej zgęstniała.


Smacznego! 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz