piątek, 8 września 2017

Babeczki z kremem czekoladowym i curdem z marakui



Kruche ciasto wypełnione kremem z białej czekolady i curdem z marakui.

Miałam na nie ochotę już od dość dawna i pewnego dnia natknęłam się na marakuję w pewnym znanym hipermarkecie.
Myślę "wezmę i w końcu je przygotuję".
Proszę zatem Maćka żeby odszukał cenę, szukamy oboje, niestety są bezcenne...
Nic ryzykujemy.
Przy kasie starsza Pani walczy ze swoim przewodnikiem w poszukiwaniu tego owocu, aby wbić go na kasę...
Nagle zauważyłam że przeleciała i mówię "o było! Na poprzedniej stronie!" Pani cofa i mówię "O tu, tu - marakuja".
Pani patrzy na mnie i mówi "....nie to nie to. To jest nashi..."
My z Maćkiem po sobie, myślę sobie jakie nashi, jestem pewna że to marakuja! ...i dalej upieram się że to marakuja... Pani że nashi...
Ale przez tą dyskusję Pani znaleźć nashi nie mogła... więc wbija marakuję, ale coś jej nie wchodzi, Maciek zwraca uwagę, że pomyliła jedną cyfrę, poprawia, udało się....
Ale patrzę na kasę, a tam pokazuje że 1 szt kosztuje 10zł, aż mną wzdrygnęło i mówię, że w takim razie dziękuję...
Pani znalazła w międzyczasie nashi wbija na kasę - 1 szt. 2,50zł i mówi do mnie - no przecież mówiłam, że to nashi!
Myślałam, że padnę...
Kupiłam zatem nashi....
Ale do tej pory w szoku jestem jaką cenę sobie podyktowali za marakuję.... 

Zarówno krem jak i curd wykonujemy dzień wcześniej (musi się dobrze schłodzić w lodówce przed złożeniem).
Babeczki także można wykonać dzień wcześniej i przechowywać w zamkniętym pojemniku.


Składniki na kruche ciasto (10-12 sztuk):
  • 175 g mąki pszennej
  • 100 g zimnego masła
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka cukru pudru
  • szczypta soli
Wszystkie składniki szybko zagnieść (ręcznie lub malakserem) do uzyskania jednolitej kuli. Ciasto owinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na 1h.

Formę do muffin na 12 wgłębień wysmarować masłem i oprószyć mąką.

Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość 2mm, wycinać spore kółka i wykładać nimi wgłębienia foremki (można też wyklejać 😀). Widelcem nakłuć dno i wstawić na 30 minut do lodówki.

Piekarnik rozgrzać do 180*C schłodzone ciasto wstawić do piekarnika i piec 20 minut, do lekkiego zezłocenia.
Wyjąć, lekko ostudzić, delikatnie wyjąć z formy i całkowicie ostudzić.


Składniki na krem z białą czekoladą:
  • 150 g białej czekolady
  • 125 g śmietany kremówki 36%
W niewielkim garnuszku podgrzać do wrzenia śmietankę, zdjąć z palnika i wrzucić do niej czekoladę, odstawić na 2 minuty.
Po tym czasie wymieszać do całkowitego rozpuszczenia czekolady i uzyskania jednolitego kremu. Ostudzić i wstawić do lodówki do porządnego schłodzenia, najlepiej na całą noc.
Dobrze schłodzoną ubić (końcówka do ubijania) na jednolity, gęsty krem.


Curd z marakui:
  • 75 ml pulpy z marakui (około 3-4 owoców, w zależności od wielkości)
  • 70 g cukru
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 50 g masła
W niewielkim garnuszku jajka, żółtko oraz cukier roztrzepać trzepaczką, wstawić na palnik. Praktycznie od razu dodać pulpę, sok z cytryny i masło.
Gotować, cały czas mieszając do rozpuszczenia masła i zgęstnienia curdu.

Przelać do słoiczka, ostudzić a następnie schłodzić, najlepiej przez całą noc.

Kolejnego dnia do kruchych babeczek nakładać krem z białą czekoladą do 3/4 wysokości i dopełniać curdem z marakui.


Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz