środa, 9 grudnia 2015

Kapuśniak wege



Ci co ze mną trochę w ciągu dnia przebywają to wiedzą, że zupy, do tej pory mało u mnie w domu doceniane, to obecnie moje główne pożywienie.
Moja inwencja twórcza w tym temacie zatem się powiększa co drugi dzień :)
Mam zatem nadzieję że i tutaj będzie ich coraz więcej.

Przedstawiam Wam kapuśniak w wersji wege z dodatkiem kminu rzymskiego!

Maćkowi i mi smakował baaardzo, dziewczynkom mniej i właśnie przez obecność kminu.
Ale Was zachęcam, jest przepyszna!


Składniki dla 4 osób:
  • 3 łyżki oleju słonecznikowego lub rzepakowego
  • 1 duża cebula
  • 1 łyżeczka kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka kminku
  • 2 łyżeczki oregano
  • 1 marchewka
  • 3 ziemniaki
  • 2 litry bulionu warzywnego
  • 2 łyżeczki miodu
  • 750 g kiszonej kapusty (najlepiej z tartą marchewką)

Rozgrzać olej w garnku, cebulę drobno posiekać dodać do garnka, ogień zmniejszyć do minimum, dodać kminek, kmin rzymski i oregano, wymieszać, dodać pokrojoną w plasterki marchewkę oraz ziemniaki pokrojone w kostkę. Posolić. Smażyć wszystko razem, mieszając co chwila przez około 5 minut.
Dodać miód.

Następnie dodać bulion i gotować około 20 minut.
W tym czasie przygotować kapustę - jeśli jest bardzo kwaśna należy ją przepłukać i dobrze wycisnąć a następnie położyć na deskę i dokładnie posiekać.

Dodać do zupy, wymieszać i gotować kolejne 20 minut.

Ja na sam koniec rozgniatam marchewkę widelcem, ale można podawać z pokrojoną w krążki.

Jeśli trzeba doprawić solą, pieprzem.

Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz