niedziela, 20 grudnia 2015

Kokosowy pudding z tapioką i frużeliną truskawkową



Natalka jest wielbicielką tapioki.
...a głównie dlatego że większe kuleczki tapioki są częścią uwielbianej przez nią buble tea...
Emilka już mniej za nimi przepada.

Tapioka jest produktem skrobiowym, hipoalergicznym i bezglutenowym. Małe kuleczki często wykorzystuje się do puddingów oraz zagęszczania zup i sosów 
Zatem będąc któregoś dnia w kuchniach świata napotkał na nią mój wzrok :)
więc zapakowałam i przywiozłam do domu.
Jeszcze tego samego dnia Nata robiła ten oto deser!
Emilce przypomina nieco chia i pudding z niego, który dość często gościł ostatnio na blogu w różnych wersjach.

Dziewczyny z deseru zadowolone i całe szczęście od razu zostawiłam odrobinę dla Maćka do spróbowania.

Warte przygotowania jako nieco odmienny deser.



Składniki dla 2 osób:
  • 200 ml mleczka kokosowego
  • 200 ml mleka
  • 1/4 szklanki tapioki (użyłam drobnej)
  • 2 łyżki ksylitolu lub syropu z agawy albo klonowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego



Do rondelka wlać mleko i mleczko kokosowe, zagotować. 
Na gorące mleko wrzucić tapiokę, dodać ekstrakt i ksylitol, zagotować, przykryć, zmniejszyć ogień i gotować pod przykryciem 20-25 minut. 
Co jakiś czas pudding trzeba przemieszać, aby nie przywarł i miał jednolitą konsystencję. Pudding będzie nam gęstniał w czasie gotowania.
Pudding jest gotowy gdy tapioka będzie całkowicie przezroczysta.

Przelać do miseczek i zostawić do ostygnięcia i zgęstnienia.

Przygotować frużelinę truskawkową zgodnie z tym przepisem.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz