czwartek, 14 grudnia 2017

Katarzynki



Nie uwierzycie jak napiszę, że te pierniczki to....
....wspomnienie dzieciństwa 😁
Zapewne dlatego, że tak ładnie się nazywają, bo przecież wszystkie Katarzyny to fajne dziewczyny!
Kojarzą mi się przede wszystkim ze specyficznym kształtem, ale także smakiem...
Uwielbiam w lukrze, w czekoladzie czy bez 💗

Dlatego postanowiłam wykonać je w tym roku, a foremkę na nie zakupiłam już chyba na wiosnę, bo wpadła mi w oko, więc trochę wyjścia nie było, trzeba było piec!

Katarzynki twardną po wystudzeniu zatem należy je schować do puszki wraz z połówką jabłka, aby zmiękły.

Myślę że już czas najwyższy aby je wykonać!
...a potem schować w puszce i nikomu o nich nie mówić, aby dotrwały do świąt 😉

P.S. Właśnie Emilka przyszła podziwiać zdjęcia mamusi, ale... 
czyta też poniższy wpis na głos "u nas w wersji bez i z lukrem..." 
...po czym odwraca się do mnie i pyta "Jak to? Bez i z? A gdzie one są, bo ja ich nie widziałam!" 
Hiihihihihihih 😁
....no właśnie schowane, aby dotrwały do świąt 💚


Składniki na około 30 sztuk:
  • 200 g miodu
  • 1 łyżeczka przyprawy korzennej
  • 1 łyżka kakao
  • 100 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • 400 g mąki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1-2 łyżki śmietany 18%

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać do miski, odstawić.
Jeśli miód macie w postaci stałej należy go podgrzać do postaci płynnej i przestudzić.
Do płynnego miodu dodać przyprawę korzenną, kakao, cukier i jajko, wymieszać, następnie dodać mąkę wraz z proszkiem do pieczenia i wyrobić na dość twarde ciasto. Jeśli ciasto jest zbyt suche dodaj śmietanę (ja od razu dodałam 1 łyżkę).

Piekarnik rozgrzać do temp. 180*C.

Ciasto rozwałkować na placek grubości 5mm i wykrawać foremką katarzynki.

Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

Pierniczki posmarować wodą i włożyć do piekarnika. Piec 12-15 minut (nie dłużej). Wyjąć z piekarnika i po chwili przełożyć na kratkę, ostudzić.

Katarzynki można zostawić w takiej formie, ale także można polukrować (1 szklanka cukru pudru rozetrzeć z 2 łyżkami gorącej wody) lub polać roztopioną czekoladą.

U nas wersja bez i z lukrem!

Miłego pieczenia 😊












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz