czwartek, 2 kwietnia 2015

Mazurek z dżemem malinowym i kremem z mascarpone



To jeden z pierwszych mazurków jakie próbnie wykonałam przed świętami. Powstał razem z mazurkiem z marcepanem i pomarańczą
Bo ilość ciasta z poniższego przepisu jest idealna do podwojenia i zrobieia od razu 2 mazurków, bowiem z jednego przepisu wychodzi jeden nie duży mazurek.

...jeśli chodzi o smaki....
No to ile osób tyle opinii, a osób było naprawdę sporo...
2 mazurki, więc możliwość wyboru i porównania!
Dla mnie było to niesamowicie ciężkie, chyba oba były bardzo smaczne, bo oba także znacząco różniące się od siebie smakiem, konsystencją i wyglądem...
Ten jest iście delikatny ale za to bardzo smaczny...
Nie jest słodki, czym u mnie plusuje....
Dżem malinowy, zwłaszcza własnej roboty, świetnie tu pasuje i przełamuje smak!

Gorąco polecam!






Składniki na ciasto:
  • 175 g mąki pszennej
  • 25 g cukru pudru
  • 100 g schłodzonego masła
  • 1 łyżka śmietany 18%
  • 1 żółtko

Wszystkie składniki umieścić w misce, masło pokroić na mniejsze kawałki.
Ciasto można wyrobić ręcznie lub tak jak ja mikserem, końcówką haka. Mój kiciuś świetnie sobie radzi z przygotowaniem ciasta kruchego, po chwili jest już zbite w kulę i gotowe do dalszej obróbki.

Z wyrobionego ciasta ulepić kulę, zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 1h.

Po tym czasie ciasto wyjąć z lodówki i szybko rozwałkować na grubość 3-4 mm. Ja wałkowałam od razu na papierze do pieczenia, ciasto wałkowało się ładnie a i potem nie trzeba było walczyć z odlepieniem od stolnicy. 
Ciasto możecie uformować dowolnie :) Ja przygotowałam mazurek w kształcie pisanki :), ale może to być również okrąg o średnicy 25 cm.
Ale, żeby zrobić mazurek w kształcie jajka najpierw trzeba przygotować sobie szablon i wyciąć go --> na papierze do pieczenia odrysować okrąg o średnicy 21cm a następnie jedną stronę wydłużyć tak, żeby powstało jajko.

Wyciąć szablon, przyłożyć do rozwałkowanego ciasta i wyciąć z niego kształt jajka. Odcinki połączyć ze sobą, zlepić w kulkę następnie położyć na blat i rozwałkowywać dłońmi do powstania cienkiego, długiego wałeczka. Wałkiem wyłożyć brzeg jajka i lekko docisnąć aby trzymało się ciasta. Mi pozostał jeszcze kawałek, zatem ułożyłam z niego dodatkowy wzorek.
Ciasto przełożyć, wraz z papierem, na blachę. Włożyć do lodówki na kolejną 1h.

Piekarnik nagrzać do 200ºC.

Ciasto wyjąć z lodówki, nakłuć widelcem. Wstawić do piekarnika i piec 15 minut
do złotego koloru. Wyjąć i ostudzić.


Składniki na nadzienie:

  • 3-4 łyżki dżemu malinowego
  • 125 g serka mascarpone
  • 125 g śmietany kremówki 36%
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • Do ozdoby: kilka pralinek rafaello, płatki migdałowe, wiórki kokosowe
Serek mascarpone i śmietana kremówka powinny być dobrze schłodzone.
Odmierzyć i włożyć do misy miksera. Miksować do momentu aż powstanie naprawdę gęsta masa.  Dodać cukier puder oraz ekstrakt waniliowy i dokładnie zmiksować razem.

Na ostudzony spód do mazurka kładziemy dżem i rozsmarowujemy równo po całości. Na to wykładamy masę z mascarpone. I teraz uwaga wyzwanie!  Bo nie jest łatwo rozsmarować ten gęsty krem po wcześniej położonym dżemiku.... Rozsmarować delikatnie i dokładne rozprowadzić po całym mazurku, trzeba uważać żeby nie mieszać za bardzo dżemy z mazurkiem, choć nie jest to do uniknięcia. Najlepiej aby warstwa było jak najbardziej biała i gładka :)

Do przyozdobienia: ja zostawiłam sobie (a raczej mi zostało) trochę masy z mascarpone, użyła 2 kolorów barwników do jej zabarwienia i robiłam wzorki jak na pisance. Dodatkowo przecięłam kilka rafaello na połówki i ładnie poukładałam. Mazurka można posypać płatkami migdałowymi lub/i wiórkami kokosowymi!

Mazurek należy przechowywać w lodówce.


Smacznego!













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz