wtorek, 2 maja 2017

Fit pancakes'y owsiane z bananami (także w wersji bezglutenowej)



Bardzo fajna, szybka i do tego fit i bezglutenowa wersja pancake'ów, które przygotowałam dzisiaj na śniadanie.
...te dwa, aż nadto dojrzałe banany, aż się prosiły o przerobienie 😀

Hahaha, oczywiście Natalia pałaszowała równo, a Emilka z Maćkiem podejrzanie patrzyli, że skoro ja je jem to znaczy, że są zdrowe, na pewno tak zdrowe, że aż nie smaczne....

No i się zdziwili jak spróbowali.

Bardzo dobre, sycące i do tego zdrowe.
Zachęcam do przygotowania na szybkie śniadanko.

Hmmmm teraz pomyślałam, że napisałam, że są bezglutenowe a standardowo owies posiada gluten - ja tak z rozpędu bo u nas w domu ze względu na mnie płatki owsiane są tylko bezglutenowe.
Zatem dla uzyskania wersji bezglutenowej należy użyć płatków lub mąki bezglutenowej.


Składniki na około 15 sztuk:
  • 2 bardzo dojrzałe banany
  • 125 g płatków owsianych lub mąki owsianej (w wersji bezglutenowej użyć bezglutenowych)
  • 3 jajka (białka oddzielnie od żółtek)

Białka ubić na sztywną pianę, odstawić.
Płatki owsiane dokładnie zmiksować blenderem ręcznym lub kielichowym (lub użyć mąki owsianej), następnie dodać żółtka i banany i miksować blenderem, aż do uzyskania gładkiej masy. Dodać pianę z białek i delikatnie wmieszać ją łyżką w masę.

Smażyć na średnio rozgrzanej patelni posmarowanej masłem po kilka minut z każdej strony aż będą ładnie przypieczone.

Podawać z ulubionymi dodatkami: owoce, jogurt, sos karmelowy, syrop klonowy...

Miłego dnia!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz