czwartek, 25 czerwca 2015

Quiche z cukinią i łososiem na cieście filo



Z tym ciastem filo to było tak...
Zobaczyłam je w sklepie, a wcześniej rzadko można je było znaleźć, więc wzięłam...
...a potem się zastanawiałam co z niego zrobić :)
No więc przygotowałam quiche z cukinią i wędzonym łososiem...

Jest naprawdę bardzo bardzo smaczna, świetna propozycja na kolację czy wizytę znajomych....
A oprócz tego że smaczna dodatkowo ładnie się prezentuje!

Polecam serdecznie.


Składniki:
  • 8 płatów ciasta filo (mrożone lub z lodówki)
  • 1/2 szklanki roztopionego masła
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki śmietany 30%
  • sól i pieprz
  • 400 g cukinii
  • 100 g sera koziego w roladzie
  • 50 g wędzonego łososia
  • 1/2 szklanki uprażonych ziaren słonecznika
  • świeże zioła - tymianek, bazylia, mięta

Jeśli mamy zamrożone ciasto filo, najpierw należy  je rozmrozić, kładąc na blacie i zostawiając na około 2-3 godziny.
Ciasto rozwijamy przed samym przygotowaniem, aby się nie zeschło.

Nastawić piekarnik na 160*C

Przygotować tortownicę o średnicy około 20cm. Wysmarować cienko roztopionym masłem. Ułożyć w tortownicy pierwszy płat ciasta filo tak żeby spód leżał dobrze w tortownicy, a boki wystawały poza. Posmarować cienko roztopionym masłem, układać kolejno płaty ciasta filo w ten sposób - spód dokładnie, boki wystają poza tortownicę. Za każdym razem, każdy płat smarujemy cienką warstwą roztopionego masła.
Tortownica powinna być cała pokryta ciastem a boki równomiernie wystawać poza.

Jajka wbić do miski, dodać śmietanę i roztrzepać dokładnie trzepaczką, posolić, popieprzyć.

Cukinię zetrzeć na tarce z dużymi oczkami, rozłożyć ją równomiernie na spodzie tortownicy, na cieście. Zalać masą jajeczną. Na górę ułożyć pokruszony ser kozi oraz pokrojonego w paski łososia. Całość lekko wcisnąć w masę dłonią.

Wystające poza brzegi ciasto filo złożyć w harmonijkę i ułożyć na brzegach tortownicy, posmarować masłem.

Wstawić do piekarnika i piec 45-50 minut.
Po upieczeniu wyjąć quiche z piekarnika, posypać uprażonymi pestkami słonecznika i świeżymi ziołami.

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz