niedziela, 1 czerwca 2014

Zupa krem z białych szparag



.....w zielonych szparagach zakochałam się od pierwszego smaku i jakoś nie miałam zbyt wielkiej ochoty na białe...
...ale ostatnio, białe aż się do mnie uśmiechały ze straganu :)
Więc je przygarnęłam a potem myślałam co z nich zrobię...
Jakoś przyszła mi na myśl zupa... porównam z tą z zielonych...

Była naprawdę dobra, choć trudno mi ocenić czy lepsza/gorsza od tej z zielonych, inna...
...ale też z innych składników jest zrobiona....
Na pewno warta posmakowania!



Składniki dla 4 osób:
  • 2 pęczki białych szparag
  • 3 łyżki drobno posiekanej cebuli szalotka
  • 150 g ziemniaków (około 3 niedużych)
  • 250 ml mleka kokosowego
  • 250 ml mleka
  • 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • skórka otarta z 1/3 cytryny
  • sól i pieprz
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
W garnku zeszklić cebulę, na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu, trwa to około 7 minut. Dodać kardamon, imbir i skórkę z cytryny, dusić przez kilkanaście sekund. Ziemniaki umyć, obrać pokroić w małą kostkę. Dodać do cebuli i dusić około 3 minut aż ziemniaki lekko zmiękną.

Szparagi umyć, odłamać zdrewniałe końce, obrać. pokroić na 3cm kawałki, zostawiając same główki do dekoracji.
Szparagi, bez główek, wrzucić do garnka z cebulą i ziemniakami, oprószyć solą. Dusić przez około 2 minuty mieszając od czasu do czasu. Główki szparag ugotować w oddzielnym garnku lub na parze.

Do garnka z warzywami dodać mleko kokosowe i mleko, dopełnić wodą tak aby płyny zakrywały wszystkie warzywa. Gotować pod przykryciem przez 20 minut, aż wszystkie warzywa zmiękną.
Zupę zmiksować a następnie przetrzeć przez sitko do drugiego garnka (pozbywamy się w ten sposób włókiem ze szparag, aby zupa miała konsystencję kremu).
W razie potrzeby przyprawić jeszcze solą i pieprzem, a jeśli zupa jest zbyt gęsta dodać wody.

Podawać ciepłą, dodając do niej ugotowane oddzielnie główki szparag.

Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz