środa, 25 czerwca 2014

Prosty i szybki dżem :)



Postanowiłam wypróbować najprostszy i najszybszy sposób na dżem :)
Zakupiłam cukier żelujący, który jest mieszanką cukru i pektyny.
Teoretycznie można to zrobić samemu, ale jeśli ktoś nie ma pektyny może się wspomóc takim gotowym produktem.

Wybrałam opcję 3:1, aby dżem był jak najmniej słodki.

...i niestety tak się zapędziłam w tym robieniu dżemów że wszystko zamknęłam w słoiczkach, nie zostawiając nic swoim domownikom do spróbowania :)
No nic, będą musieli trochę poczekać z degustacją :)



Składniki:
  • 1,5 kg truskawek
  • 500 g cukru żelującego 3:1

Truskawki umyć i odszypułkować. Wrzucić do garnka, dosypać cukier, wymieszać wszystko dokładnie.
Odstawić na 30 minut - 1 godziny aż puszczą trochę soku.
Po tym czasie nastawić dżem na ogień i gotować ciągle mieszając do czasu zagotowania.
Jak dżem się zagotuje to nieco zmniejszyć ogień i dalej cały czas mieszając gotować jeszcze 3 minuty.
Po tym czasie gorący jeszcze dżem wlewać do wyparzonych i suchych słoików i ustawiać do góry dnem (na pokrywce). Po 20 minutach ustawić normalnie i zostawić o wystudzenia.

Ja dodatkowo, aby mieć pewność że dżemy przetrwają dodatkowo długo pasteryzuje je w piekarniku nagrzanym do 120ºC przez 20 minut, studzę w otwartym piekarniku.

Smacznego.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz