piątek, 6 czerwca 2014

Owoce morza z makaronem :)



...nie wiem jak wam to opisać, ale danie jest WYŚMIENITE!
Ten smak.... mniaaaam :)

A zaczęło się od tego, że wczoraj kupiłam pęczek kolendry... A  ostatni raz kupiłam taaaaki rok temu w Portugalii i nawet nie myślałam że taki porządny dostanę w Polsce... A tu proszę jaki piękny, dorodny i jak pachnie... uwielbiam kolendrę...

No więc jak kolendra już było trzeba było udać się po krewetki, bo jedno opakowanie małż czekało jeszcze w zamrażalniki...
Ale tuż obok krewetek leżały sobie langustynki :)
A nieco o nich wczoraj czytałam w tej książce o kuchni włoskiej, no więc wzięłam i je...

Przygotowałam proste, ale jak przepyszne  danie, ze szpinakowym makaronem orkiszowym....

Zróbcie je koniecznie jeśli lubicie owoce morza...



Składniki dla 4 osób:
  • 500 g krewetek
  • 500 g langustynek
  • 200 g małż (u mnie mrożone, obrane)
  • 300 g makaronu
  • 2 cebule szalotki
  • 2 duże ząbki czosnku
  • pół limonki
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 0,75 szklanki białego wina
  • sól, pieprz do smaku
  • pęczek kolendry


Krewetki i langustynki obieramy z pancerzy. Krewetki to w miarę proste zadanie, ale langustynki zostawiłam dla Maćka. Od langustynek najpierw należy oderwać głowę wraz z przednimi szczypcami, z nich jemy tylko to co w ogonie. Należy odwrócić je brzuchem do góry i naciąć nożykiem wzdłuż, następnie rozchylić pancerz, tak aby wyjąć mięso. Chwila wprawy i po trzech idzie już całkiem gładko :)

Na patelni rozgrzać oliwę z oliwek i wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek.
W tym samym czasie nastawić wodę na makaron.
Cebulę i czosnek zeszklić, dodać  małże, jeśli są mrożone, dodać je nieco wcześniej niż krewetki i langustynki.
Dodać krewetki i langustynki, chwilę, dosłownie 3 minuty razem podsmażyć.
Na patelnię zetrzeć skórkę z połowy limonki i wyciśnięty z niej sok. Delikatnie wymieszać, posolić, popieprzyć.
Dodać białe wino. 
Dusić wszystko razem około 5-7 minut. Pod koniec dodać posiekaną kolendrę, delikatnie wymieszać.

Makaron ugotować al dente.

Podawać ciepłe koniecznie z białym winem.

Mam nadzieję, że będzie Wam smakować....


Smacznego :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz