piątek, 29 lipca 2016

Gryczanka z owocami



Jak zobaczyłam ten przepis u Kingi Paruzel, to od razu wiedziałam że muszę wypróbować!
Jako wielbicielka kasz, zwłaszcza bezglutenowych, pomyślałam, że gryczanki z owocami na śniadanie jeszcze nie jadłam!

Długo nie czekałam i czym prędzej zabrałam się za szykowanie, z powodu że nie wszystko mi można nieco zmodyfikowałam przepis, a efekt był powalający.
Gryczanka jest przepyszna i sycąca! 

Jako, że nie mogę banana użyłam moreli, ale można także użyć jabłko lub gruszkę lub po prostu jogurtu.

Jeśli wolicie ciepłe śniadania można zagotować mleko przed dodaniem.
Mleko dodawajcie w partiach, ja wolę gęste gryczanki, owsianki i jaglanki, zatem tutaj użyłam tylko 60ml mleka, 100ml dałoby zbyt rzadkie śniadanie dla mnie.

Dodatkowe owoce wzbogacają smak gryczanki, więc są tu obowiązkowe :)
Możecie użyć oczywiście tego co obecnie jest dostępne, latem jest łatwiej, ale zimą też damy radę :)





Składniki dla 1 osoby:
  • 6 łyżek kaszy gryczanej niepalonej (białej) - 100 g
  • 8 migdałów lub innych orzechów (opcjonalnie)
  • 1 banan lub 3 morele lub jabłko ewentualnie gruszka
  • 60-100 ml mleka roślinnego lub zwykłego lub jogurtu, 
  • 0,5 łyżeczki cynamonu
  • miód/syrop daktylowy/z agawy (opcjonalnie w zależności od Waszych upodobań smakowych)
  • dowolne owoce do ozdoby

Kaszę wraz z migdałami/orzechami (jeśli używamy) namoczyć na noc (woda powinna zakrywać kaszę).

Kolejnego dnia naszą kaszę odcedzamy na sitku z nadmiaru wody. Dodajemy banana, mleko, miód i miksujemy do uzyskania gładkiej masy.

Przekładamy do miseczki, na wierzch układamy swoje ulubione owoce i gotowe!

Do tego szklanka świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy i jak na bank dzień będzie udany :)




Smacznego i miłego dnia!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz