środa, 20 grudnia 2017

Kasza jaglana z krewetkami i sosem pomidorowym



Nie ma to jak dobra kasza jaglana :)

To był całkowity spontan - kupiłam krewetki, zawsze jak kupuje krewetki, tak po prostu, bez konkretnego celu to pytam w domu "co chcecie z krewetek?" i tak wiem co na 99% padnie w odpowiedzi - takie ze szpinakiem i makaronem w sosie śmietanowym!
Tak też było i tym razem 😀
Dla mnie to danie odpada - makaron, śmietana - nie kochamy się za bardzo...
Ale...
Kasza jaglana to zupełnie co innego 😉
No więc jak często bywa w moim domu gotowałam 2 różne obiady.
Moja kasza jaglana z krewetkami posłużyła do nadziania cukinii...
A że zrobiłam z połowy porcji czyli dla 2 osób to połową nadziałam cukinię i zjadłam na obiad a drugą połowę - tą ze zdjęcia powyżej, na śniadanie dnia kolejnego!

Było przepysznie!




Składniki dla 3-4 osób:
  • 60 ml (1/4 szklanki) kaszy jaglanej
  • 120 ml wody
  • 1 cebula szalotka
  • 2 ząbki czosnku
  • 0,5 cukinii
  • 250 ml passaty pomidorowej
  • 220 g obranych krewetek 
  • 1 łyżka sosu worcestershire
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • sól, pieprz, papryka czerwona
  • natka kolendry lub pietruszki

Krewetki przekroić na pół i wrzucić do miseczki, dodać sos worcestershire i sojowy, wymieszać dokładnie, odstawić. 

Kaszę jaglaną włożyć na sitko i przelać wrzątkiem, następnie przesypać do garnuszka, zalać 120 ml wody, zagotować, zmniejszyć ogień do minimum, przykryć i gotować przez 15 minut, aż kasza pochłonie całą wodę. Wyłączyć palnik i pozostawić pod przykryciem.


Cukinie pokroić na plastry, a plastry na paski, odłożyć.

Na patelni rozgrzać oliwę lub olej kokosowy, dodać drobno posiekaną szalotkę oraz czosnek przeciśnięty przez praskę, zeszklić.
Dodać sól, pieprz, czerwoną paprykę i cukinię, wymieszać i poddusić przez 7 minut, następnie dodać krewetki wraz z sosami, wymieszać i poddusić przez kolejne 3-5 minuty, zdjąć z ognia. 
Dodać ugotowaną kaszę jaglaną i natkę kolendry, wymieszać dokładnie.

Od razu podawać, od razu zjadać!

Miłego dnia!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz