środa, 31 maja 2017

Szarlotka bezglutenowa



Nieco jestem zrażona do ciast bezglutenowych.
Są na mój i mojej rodziny gust "zbyt suche", bo my zdecydowanie bardziej wolimy ciasta wilgotne, a te z mąk bezglutenowych nie do końca takie są.
A że ja zazwyczaj zjem jeden kawałek to rodzina się potem męczy żeby je dokończyć 😉
Dałam sobie ostatnią szansę, głównie dlatego, że w garażu zalega sporo jabłek duszonych...
I byłam baaaardzo zadowolona z tej decyzji.
Zjadłam zdecydowanie więcej niż 1 kawałek i nikt nie musiał się męczyć. 

Szarlotka jest nieziemska!
Zapewniam Was że dorównuje nie jednej glutenowej a od wielu jest o niebo lepsza.

Dodatkowo szybka i prosta w wykonaniu.

Ja cały czas równałam te krzywe kawałki co kroiła moja rodzinka, i ja zresztą także, aż dzieci wróciły ze szkoły i pytają "A gdzie zniknęło pół szarlotki???"
Hmmmm.... musiałam się przyznać :)

Ciasto upiekłam w mojej jednej z ulubionych form Emile Henry, prezentowało się bardzo uroczo 💛



Składniki na formę

  • 0,75 szklanki mąki kukurydzianej
  • 0,5 szklanki mąki gryczanej
  • 0,5 szklanki maki ryżowej białej
  • 0,25 szklanki mąki owsianej
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej (lub tapioki)
  • 0,5 szklanki cukru nierafinowanego demerara
  • 0,25 szklanki mleka w proszku (użyłam ryżowego)
  • 2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 30 ml mleka (dowolnego, zwierzęce lub roślinne)
  • 150 g miękkiego masła

Masa jabłkowa:
  • 1-1,5 kg jabłek
  • cukier, cynamon
lub
  • jabłka duszone w słoiku


Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180*C (termoobieg).


Jeśli używamy jabłek to obieramy je, kroimy na  ćwiartki, wycinamy gniazda nasienne i kroimy na plastry, odstawiamy (nie mieszamy).



Wszystkie sypkie składniki na ciasto wkładamy do misy miksera i dokładnie mieszamy, następnie dodajemy miękkie masło i mleko i mieszamy do powstania kruszonki.



Formę smarujemy masłem i wysypujemy bezglutenową bułką tartą. 



Na spód formy wysypujemy połowę kruszonki, lekko dociskamy dłonią. Na kruszonkę wykładamy pokrojone jabłka, posypujemy cukrem i cynamonem lub jabłka duszone ze słoiczka, na wierzch wysypujemy pozostałą kruszonkę.



Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy 35-45 minut.

Jak przystało na szarlotkę można zjeść na ciepło lub zimno :)
W obu przypadkach smakuje idealnie.

Smacznego!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz