sobota, 31 marca 2018

Babka z czekoladą




Ta forma podobała mi się już od jakiegoś czasu...
Aż pewnego dnia w jednym ze sklepów internetowym była na nią spora obniżka plus mój stały rabat - cena pierwszorzędna. Kupiłam.
Kupiłam we wtorek, we środę wysłali, miałam więc nadzieję, że dojdzie przed weekendem bo i na oku miałam nową babkę...
Niestety nie doszła...
W poniedziałek cisza więc piszę z prośbą o numer przesyłki co dostaję po wpisaniu numeru - nie znaleziono takiej przesyłki... uuuuups
Firma zaufana więc piszę...
Zaczęły się poszukiwania mojej paczki - bez skutku.
W kolejną środę podejmujemy decyzję że szykują mi drugą paczkę, którą odbiorę już osobiście.
I to był świetny pomysł bo wróciłam do domu z czterem formami, ale wszystkie były na wyprzedaży!
oto i one!
Wysyłam moim koleżankom zdjęcie swoich łowów, każdej co innego się podoba...
Jako że Marlenka zamówiła babkę gotwaną dla siostry a dla siebie monoporcje musowe to z rozpędu zrobiłam i jej powyższą babkę, bo jej ta kosmiczna forma podobała się najbardziej!

Zaraz robię powtórkę, dla mojej babci 😀

A babka - nie wiem jeszcze dla Marlenki był debiut, może da znać, pewnie u babci też nie spróbuję....
Ale zapowiada się ciekawie....




Składniki na formę 1,5l:

  • 200 g masła w temperaturze pokojowej
  • 165 g drobnego cukru
  • 3 jajka
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 240 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki ekstraktu waniliowego 
  • 100 ml mleka w temp. pokojowej
  • 55 g drobinek czekoladowych/otartej czekolady (gorzkiej)
Formę wysmarować masłem i oprószyć maką, nadmiar wysypać, odstawić.

Piekarnik rozgrzać do temp. 160*C (grzałka góra i dół).

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać, odłożyć.

Masło wraz z cukrem umieścić w misie miksera i utrzeć do uzyskania puszystej i jasnej masy, następnie dodawać po jednym jajku, miksując po każdym bardzo dokładnie. Dodać ekstrakt waniliowy, zmiksować.

Dodać sypkie składniki i wymieszać szpatułką dodając w międzyczasie mleko. Na koniec dodać tartą czekoladę i ponownie wymieszać.

Ciasto przełożyć do formy, wyrównać, wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 40-45 minut do suchego patyczka.
Wyjąć z piekarnika i odstawić w formie do przestygnięcia na jakieś 15 minut. Po tym czasie ciasto wyjąć na kratkę i całkowicie ostudzić.


Przygotować polewę czekoladową.

w zależności od formy przygotować mniej lub więcej. Poniższa ilość jest na niewielkie oblanie babki (jak na zdjęciu).

Polewa czekoladowa:
  • 25 g czekolady mlecznej
  • 25 g czekolady gorzkiej
  • 3 łyżki śmietany 30%
Wszystkie składniki umieścić w miseczce i podgrzać w mikrofali - w mikrofali podgrzewamy stopniowo aby nie spalić czekolady tj. początkowo 30 sekund, mieszamy 15 sekund i jeśli jeszcze jest potrzeba kolejny raz.

Wymieszać do dokładnego rozpuszczenia czekolady i konsystencji umożliwiającej polanie babki, jeśli polewa jest zbyt gęsta to można ją jeszcze nieco podgrzać lub dodać odrobinę więcej śmietany i ponownie podgrzać.

Polać i ozdobić babkę.


Smacznego










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz