czwartek, 17 grudnia 2015

Kotlety z dyni



...a u nas nawrót do dyni!
Nie to żebym o niej zapomniała czy przestała lubić....
Ale rzeczywiście w tym roku coś jej nie wiele jedliśmy.
Teraz gdy moja dieta jest zaostrzona zachciało mi się dyni - w końcu muszę jeść w większości gotowane warzywa więc trzeba sobie jakoś urozmaicać :)

Niestety poszukiwania w sklepie dyni kończyły się niepowodzeniem, co wcale mnie nie cieszyło :(
Pewnego dnia znalazła - piżmową w biedronce. Wzięłam tylko jedną bo wcześniej nie miałam z nią przyjemności.
W domu przywitała mnie Emilka i mówi "O! mamo teraz jest sezon na dynie?" Mówię że nie, w sumie sezon już się zakończył! na co ona "...ale jak to? My prawie nic z dyni w tym roku nie jedliśmy!"
No i ruszyło mnie! 
Piżmową zrobiłam i jako że mi bardzo zasmakował ganiałam Maćka po okolicznych Biedronkach aby wykupił zapasy :)
Są! Leżą w garażu i czekają aż będziemy je teraz jeść :)


Składniki dla 4 osób:
  • 3/4 szklanki ryżu
  • 1 cebula
  • 600 g dyni
  • 0,5 szklanki bezglutenowej bułki tartej (lub zwykłej)
  • 1 łyżka curry
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • sól, pieprz
Dodatkowo: bułka do obtoczenia, olej do smażenia

Ryż gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Zazwyczaj stosujemy 1:2 ryżu do wody. Wodę lekko solimy a po zagotowaniu zmniejszamy ogień do minimum i gotujemy około 15 minut.

Cebulę obrać i drobno posiekać.
Dynię obrać, wydrążyć pestki i zetrzeć na tarce z grubymi oczkami, można też z cienkimi wówczas lepiej połączą się w jedną całość.

W garnku rozgrzać odrobinę oleju, dodać cebulkę i chwilę przesmażyć, dodać dynię. Smażyć razem około 5 minut do czasu aż dynia będzie miękka.

Do większej miski włożyć jeszcze lekko ciepły ryż, dodać cebulę z dynią, wymieszać.
Następnie najlepiej założyć jednorazową cienką rękawiczkę :), do miski dodać curry, bułkę tartą, sól i pieprz, wyrabiać dokładnie ręką (curry mocno brudzi, stąd lepiej założyć rękawiczkę). Na koniec dodać mąkę ziemniaczaną, wyrobić. 
Z masy uformować kotleciki, ułożyć na talerzu i wstawić do lodówki. Trzeba je dobrze schłodzić przed smażeniem.

Obtaczać w bułce tartej i smażyć na rozgrzanym oleju!

Podawać na obiad lub kolację lub jako przekąskę!

Smacznego! 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz