środa, 4 maja 2016

Maślane ciasteczka z wzorkiem, wałkiem ozdabiane



Mój przepiękny wałek - o takim marzyłam :)
...przyniósł mi w ostatnie święta Święty Mikołaj!
Zawsze w niego wierzyłam i wiedziałam, że jak cały rok będę grzeczna to coś o czym marzę mi przyniesie :)

Jak tylko go dostałam to za jego pomocą przygotowałam przepyszne pierniczki Świętego Mikołaja - Speculoos, które są obłędnie pyszne i koniecznie muszę je powtórzyć :)

Ale tym razem wałka użyłam do maślanych ciasteczek, które pięknie się wałkują a przy pieczeniu, jak widzicie utrzymują kształt i wzór!

Ciasteczka nie dość, że smaczne to jeszcze idealne do wałków ozdobnych, stempli czy innych foremek!.

W smaku pyszne! 
Nawet nie wiem kiedy zniknęły z puszki....


Składniki:

  • 200 g zimnego masła
  • 70 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • 400 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • szczypta soli

Wszystkie składniki włożyć do malaksera lub miksera z odpowiednią końcówką i wyrobić do uzyskania jednolitej gładkiej kuli (ciasto oczywiście można też zagnieść ręcznie). Następnie ciasto uformować w kulę, zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na 1h.

Po tym czasie ciasto wyjąć z lodówki, dzielić na mniejsze części i wałkować na grubość 4-5 mm (można podsypywać delikatnie mąką), następnie jeden raz przewałkować wałkiem ze wzorkiem i wycinać ciasteczka. Wycięte ciasteczka układać na basze wyłożonej papierem do pieczenia w niewielkich odległościach od siebie i włożyć przed samym pieczeniem na 15 minut do lodówki.

Rozgrzać piekarnik do 180*C.
Po schłodzeniu blach z ciasteczkami włożyć je od razu do piekarnika i piec 10-15 minut, do lekkiego zezłocenia się boków.

Studzić na kratce.

Smacznego!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz