poniedziałek, 23 maja 2016

Kotlety z łososia z batatem i kaszą jaglaną



Oj już jakiś czas temu zachciało mi się kotletów rybnych!
Tylko jak już wracałam do domu to wiecznie o tej zachciance zapominałam.
Ale tym razem obiecałam sobie, że zrobię!

Początkowo miały być zwykłe kotlety rybne z przynajmniej dwóch rodzajów ryb, a tu o proszę! 
Nie dość, że znowu z kaszą jaglaną to jeszcze z batatami :)

Jako, że środek bogaty kotlety miały być po dwa na głowę plus szparagi bez dodatkowych już dodatków typu ziemniaki/ryż/kasza.
Finał był taki, że są mocno syte i ja i dziewczyny dałysmy radę tylko po jednym...

Ale co najważniejsze mi i Maćkowi bardzo smakowały, dziewczyny niby mówiły że dobre, ale jakoś mało było to przekonywujące jak sobie teraz pomyślę.

Jak dla mnie świetna propozycja na inne podanie łososia!
Cieszę się, że sporo ich wyszło i że zostały na kolejny dzień.

Mniaaaam :)


Składniki dla 4-5 osób:
  • 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • 400 g świeżego łososia
  • 200 g batata
  • 1 łyżeczka świeżo otartego imbiru
  • szczypta otartej skórki z limonki
  • 2 łyżki posiekanego drobnego szczypiorki
  • 1 łyżka posiekanego koperku
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 jajko
  • sól/pieprz

Batata obieramy, myjemy i suszymy, kroimy w kostkę. Przekładamy na suchą patelnię i smażymy do miękkości podlewając co jakiś czas wodą. Trwa to około 15 minut. Ostudzić.

Łososia umyć, osuszyć, usunąć skórę i ości, pokroić na kostkę, odstawić.

Ugotowaną kaszę przekładamy do malaksera i miksujemy.
Dodajemy łososia, batata, koper, szczypior i oliwę. Solimy pieprzymy, dodajemy imbir i limonkę. Wszystko razem miksujemy w malakserze, ale bardzo delikatnie - masa nie powinna być jednolita. Dodajemy jajko i mieszamy.

Rozgrzewamy patelnię z niewielką ilością oleju.
Ponieważ masa na kotlety jest dość klejąca to ja za pomocą teflonowej łyżki nakładałam kotleciki od razy na patelnię i tam formowałam kształt, idzie bardzo sprawnie. Kotlety smażyć z każdej strony około 3-4 minut, do zrumienienia.

Podawać ciepłe z gotowanymi warzywami.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz