niedziela, 18 stycznia 2015

Królewskie jajko sadzone



....tak mi się wydaje, że to jest nasze obowiązkowe śniadanie w sobotę lub niedzielę :)
Generalnie to jajko sadzone, nic zatem szczególnego....
Więc dlaczego królewskie....

Wielbicielem, największym, w naszym domu tej wersji jest moja córka Emilka...
Jak była dużo mniejsza przyszła do mnie rano w sobotę i powiedziała: 
"mamusiu, zrobisz mi na śniadanko to królewskie jajko sadzone?"

...no i tak już mu pozostało!
Trzeba też przyznać że nie jest zwykłym jajkiem sadzonym...
...a na swój tytuł zasłużyło sporą ilością dodatków, wspaniale się ze sobą łączących i koniecznie posypane żółtym serem!

...a tak teraz sobie przypominam z czasów dzieciństwa, że twórcą bardzo zbliżonej wersji był mój brat - Piotr, dobrze pamiętam?

Hmmm, przepis ten dedykuje zatem mojemu bratu Piotrowi i mojej córce Emilce....
Mam nadzieję że i Wam posmakuje królewska wersja jajka sadzonego :)

Poniżej składniki na 1 porcję, którą mój mąż najada się na śniadanie.
Jako idealny dodatek do tego śniadania mieliśmy dzisiaj guacamole na chlebek oraz sałatkę z pomidora i mozzarelli :)



Składniki na 1 porcję:
  • 1 kiełbaska frankfurterka (można też użyć zwykłej kiełbasy, parówki, boczku)
  • 1 mała cebula szalotka
  • 3-4 pieczarki
  • 1 łyżeczka masła
  • 1 jajko
  • ser żółty, starty na tarce z dużymi oczkami
  • tymianek oraz rozmaryn - świeży lub suszony
  • sól, pieprz

Na patelni rozgrzać masło.
Frankfurterkę pokroić na plastry, wrzucić na patelnię, przesmażyć przez kilka minut, dorzucić posiekaną na drobniejsze kawałki cebulkę, przesmażyć przez kilka minut aż będzie miękka, dodać pokrojone w plasterki pieczarki.
Przemieszać wszystko, podsmażyć przez chwilkę.

Wbić ostrożnie jajko (aby nie uszkodzić żółtka) na środek patelni.
Podsmażyć przez chwilkę, do lekkiego ścięcia białka.

Posypać nasze jajko startym żółtym serem, wierzch posypać tymiankiem i posiekanym rozmarynem.
Przykryć całość przykrywką, ogień zmniejszyć do minimum.
Smażyć przez kilka minut do całkowitego ścięcia białka, ale nie żółtka, i do roztopienia sera.

Przełożyć bardzo ostrożnie na talerz.

Podawać ze świeżym pieczywem lub tostami.


Smacznego





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz