poniedziałek, 4 stycznia 2016

Kruche ciasteczka z marmoladą (z maszynki)



Zakupiłam nowa maszynkę :)
...do robienia ciasteczek :)
Emilka powiedziała z przekąsem "....oooo znowu kupiłaś sobie nową duperelkę do kuchni?"
Z przekąsem bo rano była dyskusja, że babcia da jej pieniądze bo Nacie kupiła kurtkę, ale babcia zastrzegła, że ma sobie kupić jakąś rzecz. Więc ja komentuje "...i bardzo dobrze a nie znowu całą kasę wydasz na jakieś duperele dla konia...."
No i się zaczęło!
...że to jej pasja i może sobie kupować co chce a jak ja sobie kupuje coś do kuchni to jest OK?
No więc mówię że do kuchni to dla nas, dla nich, żeby coś dobrego zrobić, że to zupełnie co innego niż kupowanie kolejnej szczotki dla nie swojego konia....
Oj działo się...
No więc wzięłam ten nowy duperel i przygotowałam kruche ciasteczka z marmoladą.
Oczywiście nie za bardzo mogę takie pyszności jeść ale spróbować musiałam :)
Są przepyszne, chrupiące, rozpływające się w ustach, a ta odrobina marmolady...
Ech nie znajdę takich w wersji bezglutenowej :(
Zachęcam do wykonania i nie koniecznie trzeba posiadać maszynkę, można wycisnąć je tylką.




Składniki na około 50 ciasteczek:
  • 220 g masła w temperaturze pokojowej
  • 100 g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 300 g mąki pszennej
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • szczypta soli
Dodatkowo: marmolada na środek ciasteczek


Masło umieścić w misie miksera, ubić na puszystą jasną masę, dodawać

stopniowo cukier puder, dalej ubijać. Następnie dodać po jednym żółtku, dokładnie zmiksować, dodać ekstrakt waniliowy, zmiksować.

Dodać obie mąki oraz szczyptę soli, wymieszać mieszadłem do ciast ucieranych (rózgą może iść już ciężko).

Piekarnik rozgrzać do 180*C (termoobieg).

Ciasto nakładać do maszynki i wyciskać na blachę a następnie na środek nakładać odrobinę marmolady.
Jeśli wyciskacie ciasto z maszynki nie używać papieru do pieczenia, ani  nie smarować niczym blachy, ciasteczka ładnie się nałożą ale i dobrze zejdą z blachy. 

Piec 12 minut, wyjąć i studzić na kratce.


Smacznego!





2 komentarze:

  1. Witam. Mam maszynkę do ciastek taką wyciskana ręczną. Robiłam kiedyś ciastka i nie chciało mi wychodzić ciasto na blachę i skończyło się tak że robiłam inne kształty. Czyżbym miała ciasto za miękkie? Te są cudownie śliczne i tez bym je chętnie zrobiła w takim kształcie.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, Ciasto musi być miękkie do wyciskania, nie chłodzimy go wcześniej.
    2 ważne rzeczy - używamy masła, dobrej jakości, nie margaryny ani roślinnego oraz wyciskamy ciasteczka na samą blachę bez papieru do pieczenia czy mat silikonowych.
    Proszę spróbować te z tego przepisu, często je robię, właśnie taką ręczną maszynką, i zawsze wychodzą idealne. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń