niedziela, 9 listopada 2014

Sernik dyniowy na spodzie brownie




Po racuchach zostało nam nieco dyni...
...więc coś z niej chciałam zrobić....
...a i ser był w lodówce...
...no i nieco czekolady się znalazło!
Więc zrobiłam ten oto sernik na spodzie brownie :)
A z brownie to w ogóle mam taką śmieszną historię :)

...moja pierwsza przygoda z brownie zakończyła się dość szybko i drastycznie...
A było to kilka lat temu jak to wszyscy zachwycali się i robili...
Więc stwierdziłam, że ja też zrobię i zaskoczę swoją gromadkę...
wytrwale piekłam, choć to ciasto nie trudne.
Upiekłam, ostudziłam...
...no więc zabieram się do krojenia i co widzę!
Zakalec jak 150 :)
Ja i zakalec, toć to nie do pomyślenia!
Więc po cichu wzięłam i wyrzuciłam :)
Nie dostali ani kawałka...
No więc na następny dzień opowiadam koleżance od której miałam przepis jaka to katastrofa z tym brownie była...
A ona mi na to że to ciasto ma taką strukturę... :)
...ale się uśmiałam...
Moja rodzinka nieco mniej jak dowiedzieli się co ja z im zrobiłam...
Potem pojawiło się u nas kilka razy...
Nie jest jednak częstym gościem, a to chyba tylko przez moje uprzedzenie...
Tu w połączeniu z sernikiem dyniowym jest idealne!

Zachęcam.




Składniki na ciasto brownie:

  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 200 g masła
  • 3 jajka
  • 230 g drobnego cukru lub cukru pudru
  • 120 g mąki
Piekłam ciasto w tortownicy o średnicy 24cm, ale  było dosłownie idealne, po samiutkie brzegi, polecam zatem wziąć tortownicę o wymiarach ciut większych 25-26cm. Tortownicę wysmarować masłem, następnie samo dno wyłożyć papierem do pieczenia i wypuścić je poza tortownicę. Papier także wysmarować masłem.

Piekarnik rozgrzać do 170ºC

Czekoladę wraz z masłem rozpuścić w garnuszku, ostudzić.
Jajka ubić z cukrem przez 10 minut, do powstania puszystej i gęstej masy. Dodać roztopioną czekoladę i delikatnie wymieszać do połączenia składników. Następnie również delikatnie dodać mąkę i bardzo delikatnie wymieszać. Przelać do formy. Wstawić do rozgrzanego piekarnika i piec 25 minut.


Masa serowo-dyniowa:
  • 500 g twarogu na sernik
  • 0,5 szklanki drobnego cukru
  • 1 szklanka puree z dyni
  • 2 jajka
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/8 łyżeczki imbiru w proszku
  • 1/8 gałki muszkatołowej
Ser ubić z cukrem na średnich obrotach miksera przez 5 minut, do momentu aż będzie gładki. Dodać 0,5 szklanki puree z dyni, dokładnie zmiksować. Zmniejszyć obroty miksera i wbijać po jednym jajku. Ubijać tylko do połączenia składników. Sernika nie można za długo ubijać bo wtłoczymy do masy za dużo powietrza, a to spowoduje że sernik podczas pieczenia nam urośnie a potem bardzo opadnie, a przecież chcemy żeby nasz sernik był prosty jak stół :).
Dodać i wmieszać przyprawy.
Odjąć 5 łyżek masy serowo-dyniowej i dodać do pozostałej połowy szklanki puree z dyni. Dokładnie wymieszać.
Pozostałą masę serową wylać na upieczony spód brownie, wyrównać.
Na wierzch rozłożyć w rożne wzory masę wymieszaną z pozostałym puree z dyni.
Wstawić cały sernik ponownie do piekarnika i piec koleje 40 minut. Po upieczeniu wyłączyć i uchylić drzwiczki piekarnika, ostudzić całkowicie.
Następnie wstawić do lodówki i schłodzić przez przynajmniej 3h, a najlepiej przez całą noc.

SMACZNEGO!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz