piątek, 29 kwietnia 2016

Jaglane trufle kokosowe



Trufli z jaglanki jeszcze nie jadłam i nie robiłam….
ale ponieważ połączenie jaglanki z kokosem już ćwiczyłam nie raz wydawało mi się to bardzo dobrym pomysłem.

Zatem jak tylko dojechałam do domu to wpadłam do kuchni :)
..aby wykonać je w pośpiechu, zanim Emilka wróci z jazdy konnej, może tym razem uda mi się ją przechytrzyć i zje jaglankę ze smakiem :)

Rzeczywiście wykonanie ich nie jest ani trudne ani nie zabiera wiele czasu, a efekt końcowy powalający.

Moim pomocnikiem był, jak zwykle ostatnio, mój Thermomix :)
Przy rozdrabnianiu kaszy jaglanej spisuje się nadzwyczajnie :) 
Także w tym przypadku, nie czuć ani ziarenka kaszy.

Są idealne gdy mamy ochotę na coś słodkiego, a nie bardzo możemy….
Są idealne dla dzieci, podejdą im i wyglądem i smakiem, a my przemycimy w nich trochę zdrowia :)

...można pokusić się o wsadzenie w środek migdała bez skórki :)

Zachęcam do wykonania. 



Składniki na 20 trufli:
  • 1 szklanka ciepłej, ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1/2 szklanki zmielonego ksylitolu lub 2/3 szklanki cukru pudru
  • 2 szklanki wiórków kokosowych
  • 1/3 szklanki mleka w proszku
Dodatkowo: wiórki kokosowe do obtoczenia trufli


Ugotowaną kasze jaglaną - gotowałam ją specjalnie do tych trufli, zatem aby było mocniej czuć kokosowy smak gotowałam ją na mleku kokosowym (z

kartonu, nie mleczku z puszki). Przygotowałam 1/2 szklanki kaszy jaglanej, wysypałam ją na sitko i zlałam wrzątkiem, przełożyłam do garnka. Zalałam 1 szklanką mleka kokosowego i nastawiłam na ogień. PO zagotowaniu ogień zmniejszamy do minimum, garnek przykrywamy pokrywką i nie mieszamy ani razu. Gotujemy tak kaszę przez 15 minut. Po tym czasie wyłączamy ogień pod garnkiem a garnek pozostawiamy na 10-15 minut, przykryty na ciepłym palniku.

Po tym czasie odmierzamy 1 szklankę ciepłej kaszy jaglanej (pozostałą kaszę wykorzystajcie do puddingu owocowo-jaglanego lub zróbcie trufle z większej porcji :)). Kaszę przekładamy do naczynia w którym będziemy całość rozdrabniać lub mieszać. Może to być malakser lub pojemnik od blendera ręcznego lub Thermomix. Dodajemy pozostałe składniki, miksujemy przez kilkanaście sekund, do momentu aż masa będzie gładka, ale wiórki kokosowe lekko wyczuwalne.

Z gotowej masy formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, obtaczamy ją w wiórkach i układamy na talerzu.

Gotowe trufle wkładamy na kilka godzin do schłodzenia.



Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz