poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Jajka z pomidorami



Kolejna propozycja na śniadanie z udziałem jajka w roli głównej.
Bardzo smaczne połączenie z pomidorami, których obecnie bardzo dużo...

Do tego wszystko dobrze przyprawione.
U nas podane na śniadanie w towarzystwie grzanek z masłem czosnkowym i serem.

Polecam jeśli szukacie urozmaicenia na śniadanie.


Składniki na 2 porcje:
  • 2 pomidory
  • 1 mały ząbek czosnku
  • pół łyżki oliwy
  • 2-3 jajka (normalna porcja to 1 jajko, męska - 2)
  • sól, pieprz, chilli, suszone oregano
  • kilka listków świeżej bazylii

Pomidory umyć, sparzyć, obrać ze skórki. Pomidora przekroić na pół, usunąć gniazdo, pokroić na mniejsze kawałki - ja pokroiłam na małe prostokąty.

Czosnek obrać, posiekać lub wycisnąć.
Na patelni (średnica około 20cm) rozgrzać oliwę, wrzucić czosnek, smażyć przez chwilkę. Dodać pomidory wraz z sosem powstałym przy ich krojeniu.
Posolić, popieprzyć, dodać chili i oregano, wymieszać i gotować przez 4 minuty.
Po tym czasie w pomidorach na patelni zrobić wgłębienia na jajka.
Wbić w nie jajka, patelnię przykryć przykrywką i "gotować" wszystko przez 3 minuty lub do ścięcia się białka.

Zdjąć z ognia, przełożyć na talerze posypać porwanymi listkami bazylii (moja niestety wyschła przez urlop :()

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz