niedziela, 31 maja 2015

Rolada czekoladowa


....oj ta rolada to smakowała....
Była pomysłem chwili, w chwilę wykonana i można by powiedzieć że w chwilę zjedzona...
Wieczór przed Dniem Matki pomyślałam, że przecież nic nie mamy na świętowanie...

No to pomyślałam sobie, że trzeba coś zrobić :)
Godzina 22 a ja się zrywam i do kuchni...
Oj Maciek to już wie, że to nie najlepszy znak....
Zaraz będzie się działo :)

Potem wszystkim mówiłam, że taka rolada to zaledwie 30 minut roboty! 
Naprawdę wierzcie mi, że dużo czasu to nie zabiera...
Wystarczy dobra koordynacja!

Ciasto jest mocno czekoladowe... na nim dżem malinowy (swoją drogą dżem jest powalająco pyszny, niestety jego zapasy już nikną ale to nic zaraz świeże malinki będą, nie jest słodki, smakuje idealnie do chlebka, bagietki czy zwykłego drożdżowego)....
...a na dżem krem z mascarpone i kremówki oraz białej czekolady....

Całość idealnie dobrana i zrównoważona!

Polecam.



Składniki na ciasto czekoladowe:
  • 4 jajka 
  • 100 g drobnego cukru
  • 100 g maki pszennej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki kakao
  • 50 g czekolady gorzkiej (startej na tarce)
  • cukier waniliowy
Dodatkowo: dżem malinowy


Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę, następnie dodawać stopniowo, łyżka po łyżce cukier, cały czas miksując.
Dodać po jednym żółtku, zmiksować.

Piekarnik nagrzać do 180*C

Mąkę, proszek do pieczenia i kakao przesiać i delikatnie dodać do masy piany. Dodać startą czekoladę. Wszystko delikatnie wymieszać szpatułką, bardzo delikatnie i tylko do połączenia składników.

Blachę z piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia.

Wylać na niego naszą masę biszkoptową, wyrównać.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 12-15 minut.

Przez ten czas przygotować sobie ściereczkę, rozłożyć ją na stole i posypać cukrem waniliowym.
Upieczone ciasto od razu po wyjęciu z piekarnika położyć na ścierce posypanej cukrem waniliowym papierem do góry! Zdjąć papier i ciasto od razu zawinąć wraz ze ścierką w roladę. Odłożyć do ostygnięcia.

W tym czasie przygotować dżem i krem.

Krem:

  • 250 g serka mascarpone
  • 200 g śmietany kremówki 36%
  • 120 g białej czekolady

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, odstawić do przestudzenia.

Serek oraz śmietana powinny być schłodzone. 
Przełożyć zarówno serek jak i śmietanę do misy miksera i ubijać razem do powstania gęstej i puszystej masy.

Następnie dodać roztopioną i przestudzoną czekoladę i dobrze wymieszać.

Wystudzone ciasto rozwinąć, usunąć ścierkę.
Od razu rozsmarować po całej powierzchni dżem malinowy, na niego wyłożyć krem delikatnie, ale dokładnie i równomiernie rozsmarować krem.

Delikatnie, ale dokładnie zwinąć roladę. Przełożyć na podłużny talerz, złączeniem do spodu.

Przykryć folią aluminiową i wstawić na kilka godzin do lodówki.

Przed podaniem przygotować polewę czekoladową.



Polewa czekoladowa:
  • 100 g czekolady mlecznej lub gorzkiej (ja dałam mleczną)
  • 30 g masła
Czekoladę wraz z masłem włożyć do niewielkiego garnuszka i rozpuścić na niewielkim ogniu. Dokładnie wymieszać, łącząc dokładnie składniki.
Od razu oblać roladę. Ozdobić dowolnie, jeśli w ogóle (u mnie pastylki z białej czekolady - pasowały i wyglądały idealnie).


Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz