wtorek, 19 maja 2015

Hummus



Hummus - wywodzi się z kuchni libańskiej i jest pastą z ciecierzycy z dodatkiem pasty z sezamu zwanej tahini.
Straszliwie dobry, jako dip czy po prostu jako dodatek do chleba/bułki.
Najbardziej smakował mi w Restauracji libańskiej, potem kilka razy próbowałam kupnej - ale to nie było to samo,  niektórych wręcz nie dało się zjeść... zwłaszcza że pierwszy raz był z ideałem :)
...aż pewnego dnia koleżanka z pracy przyniosła i dała mi spróbować kupną lecz zdecydowanie "jak domową" wersję!
Potem kupiła mi całe opakowanie...
W moim domu od razu zyskał swoich wielbicieli i to naprawdę wszystkich! Mimo że moje córki wcześniej jej nie jadły ta przypadła im do gustu od razu i od razu prawie zniknęła.
Każdy ma na niego swój sposób jedzenia :)

Po kilku dniach zakupiłam wszystko co trzeba i pojawił się nasz własny!
Bardzo smaczny i znikał równie szybki....

Zachęcam do wykonania, produkty łatwo dostępne, wykonanie ekspresowe a dodatek idealny...


Składniki:
  • 250 g odsączonej ciecierzycy z puszki
  • 5 łyżek pasty tahini
  • 1 łyżka oleju sezamowego lub oliwy
  • 2 ząbki czosnku
  • 70-80 ml przegotowanej wody
  • 1/4 łyżeczki mielonego kminu
  • sól

Ciecierzycę, suchą, można także ugotować samemu. Należy namoczyć ją w zimnej wodzie przez całą noc, kolejnego dnia wymienić wodę w ilości zakrywającej ciecierzycę i gotować na małym ogniu przez 2-3 godziny, do miękkości. w razie potrzeby dolać wody. Po ugotowaniu odsączyć.

Ciecierzycę, pastę tahini, olej sezamowy i czosnek umieścić w misie i przy pomocy blendera zmiksować na gładką masę stopniowo dodawać wodę, zwłaszcza jeśli miksowanie będzie trudne ze względu na gęstość masy, dodać kmin i odrobinę soli. Zmiksować i przełożyć do miseczki.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz