czwartek, 13 października 2016

Krem z ciecierzycy



Na tą zupę nabrałam ochotę jeszcze przed wakacjami, ale jakoś w ogóle się nie składało przez ten czas żeby ją zrobić....
Zatem pomyślałam w te brzydkie jesienne dni, gdzie już drugi tydzień z rzędu pada i pada że to dobry pomysł na rozgrzewkę :) i poprawę humoru.

Zrobiłam i zjadłam sama prawie cały garnek :)

Tak mi zasmakowała, że jak tylko się skończyła  to zrobiłam kolejną.

Zachęcam do wykonania.



Składniki dla 4 osób:

  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • puszka pomidorów bez skóry
  • 500 ml bulionu warzywnego
  • 400 g ciecierzycy gotowanej lub z puszki
  • natka pietruszki
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki mielonego pieprzu
  • 1 gałązka świeżego rozmarynu

Czosnek zetrzeć lub wycisnąć przez praskę do garnka, dodać oliwę i dusić około 3 minut na bardzo małym ogniu.
Dodać pomidory i bulion, zagotować, przykryć i gotować 10 minut. Następnie dodać połowę ciecierzycy i posiekaną natkę pietruszki, gotować kolejne 5 minut.

Następnie zmiksować całość na krem.
Dodać sól, pieprz, pozostałą ciecierzycę i rozmaryn, wymieszać i podgotować jeszcze przez 2-3 minuty.


Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz