piątek, 21 października 2016

Babka pomarańczowa



Bardzo lubię wszelkiego rodzaju babki :)
Przede wszystkim cieszą moje oko wizualnie :)
Uwielbiam wszelkiego rodzaju formy na babki zarówno te duże jak i małe...
Jeśli pamiętacie, to przed tegoroczną Wielkanocą wpadłam w istne szaleństwo babkowe i zasoby babkowe mocno urosły na blogu :)
...ale wówczas nie tylko piekłam ale i kupowałam formy bez opamiętania! Szukałam ciekawych form aby moje babki wyglądały oryginalnie i pięknie na stole!
Moimi ulubionymi są formy Nordic Ware, nie należą do najtańszych ale ich jakość jest tego warta!
Ale oprócz niekwestionowanej jakości mają ciekawe wzornictwo!
Oto jedna z nich, chyba moja ulubiona :)
Ostatnio pokazała się nowa forma, w edycji specjalnej, ale unikam zaglądanie na portale ją sprzedające, żeby nie kusiła :)

Dzisiaj babka o mocno wyczuwalnym pomarańczowym smaku.

Bardzo dobra!
Wilgotna i mięsista!
Nie sprawia problemu w przygotowaniu a jest bardzo miłym dodatkiem do popołudniowej kawki czy herbatki!

Zachęcam do wykonania.
Moja forma ma pojemność 2,5 litra i nie była w całości wypełniona ciastem, ale ciasto możecie upiec także w tortownicy - idealna będzie 20-21 cm.



Składniki:
  • 250 g masła w temperaturze pokojowej
  • 180 g cukru pudru
  • 4 jajka 
  • sok i skórka otarta z 1 pomarańczy
  • 250 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masło i jajka muszą być w temperaturze pokojowej, zatem należy je wyjąć z lodówki na 2h przed szykowaniem ciasta.

Formę na ciasto smarujemy masłem i oprószamy mąką.

Z pomarańczy ścieramy skórkę do miseczki i wyciskamy sok do drugiej miseczki. Odstawiamy.

Masło wraz z cukrem pudrem umieszczamy w misie miksera i ubijamy aż będzie puszysta i jasna (trwa to około 7 minut). Następnie pojedynczo dodajemy po jajku, miksując po dodaniu każdego bardzo dokładnie. Teraz dodajemy 3/4 skórki otartej z pomarańczy oraz przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, miksujemy do dokładnego połączenia i uzyskania jednolitej masy.
Na koniec dodajemy 90 ml soku z pomarańczy i mieszamy dokładnie szpatułką, do połączenia. Ciasto przelewamy do formy, wyrównujemy i wstawiamy do rozgrzanego piekarnika.

Piec 40-45 minut, do suchego patyczka.

Po tym czasie ciasto wyjmujemy z piekarnika, studzimy trochę i wykładamy na kratkę, całkowicie studzimy.

Lukier pomarańczowy:
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • 2 łyżki soku z pomarańczy
  • pozostała skórka z pomarańczy
  • wiórki kokosowe do oprószenia
Cukier puder wsypujemy do miseczki, dodajemy sok z pomarańczy i skórkę, rozcieramy do uzyskania lukru. Jeśli masa jest zbyt rzadka dodajemy więcej cukru, zbyt gęsta więcej soku. Gęstość lukru powinna być taka żeby lukier za bardzo nie spływał. tylko pozostawał na babce, lukier od razu posypujemy wiórkami kokosowymi.

Odstawiamy do wystudzenia, zastygnięcia lukru i gotowe!

Można degustować :) 
Smacznego!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz