sobota, 13 września 2014

Pesto ze szczypiorku czoskowego



...całkiem przypadkiem w moim ulubionym gospodarstwie rolnym spróbowałam pesto ze szczypiorku czosnkowego, tak mi zasmakowało, że kupiłam ten szczypior od razu :)
Nie bardzo wiedziałam co z tymi kwiatkami...
...zmielić? ...wyrzucić?
Zapytałam więc panią sprzedającą :)
I co usłyszałam....
...zmielić w ostateczności, broń boże nie wyrzucać....
...więc posłużyło do zjadliwej dekoracji :)

Niezwykle przepyszne pesto!
Idealny na świeżutkie pieczywo!
Świetnie pasuje do szkolnej kanapki z twarożkiem lub pastą jajeczną!
Mojej dziewczyny były zachwycone i pesto zniknęło w mig ku mojemu zdziwieniu...

Jeśli znajdziecie ten szczypior to szczerze polecam wykonanie.




Składniki:
  • 100 g szczypiorku czosnkowego (około 2 pęczków)
  • 1/2 szklanki nasion słonecznika
  • 1/4 szklanki oliwy
  • 1/2 szklanki startego parmezanu
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • szczypta soli

Z pęczka szczypiorku usunąć łodyżki mające kwiaty, odłożyć na bok.
Szczypior drobno posiekać - będzie lepiej się później się miksował.
Wszystkie składniki wrzucić do miski i zmiksować blenderem ręcznym a gładką masę.

Przełożyć do miseczki. Od łodyżek które odożyliśmy odciąć/oderwać same kwiaty i posypać nimi wierzch pesto.



Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz