poniedziałek, 8 września 2014

Mus dyniowo-jabłkowy



Ten mus zrobiłam przy okazji robienia kremu dyniowego z kokosowym smakiem.
Tak pomyślałam, że może moim dziewczynkom podpasuje do naleśników czy po prostu na kanapkę...

I muszę Wam powiedzieć, że podpasował przede wszystkim mi!
No ma naprawdę boski smak, to połączenie dyni (zresztą mojej ulubionej odmiany) z uwielbianymi przeze mnie jabłuszkami z dodatkiem przypraw....
No po prostu nie mogłam się powstrzymać żeby nie wyjadać prosto z garnka :)



Składniki na 2 słoiczki 300ml:
  • 4 jabłka
  • 4 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z pomarańczy
  • 1/3 łyżeczki mielonego cynamonu 
  • 1/4 łyżeczki tartej gałki muszkatołowej
  • 200 g puree z dyni

Przygotować puree z dyni.
Ja najczęściej korzystam z dyni Hokkaido, ta dynia charakteryzuje się tym że jest niewielka, ma pomarańczowy kolor, a co również ważne pieczemy ją ze skórką i ze skórką jemy!
Aby przygotować puree należy umyć i wytrzeć do sucha dynię.
Przekroić na pół, wydrążyć środek wraz z pestkami. Dynię pokroić na małe cząstki, połówkę przekroić na pół a każdą ćwiartkę jeszcze raz na pół.
Położyć na blachę piekarnika i piec w 180 prze około 30-40 minut.
Jak dynia jest już miękka, wyłączyć piekarnik, wyjąć dynię i ostudzić.

Jabłka umyć, obrać ze skórki, pokroić na ćwiartki, wydrążyć gniazdo z pestkami. Każdą ćwiartkę pokroić jeszcze na 4-6 części. Wrzucić do rondelka, dodać cukier, ekstrakt pomarańczowy, cynamon, gałkę muszkatołową.
Doprowadzić do zagotowania i zmniejszyć ogień do minimum. Dusić przez około 20 minut, aż jabłka będą miękkie i będą się rozpadać. W tym momencie dodać puree z dyni, ręcznym malakserem rozdrobnić nasz mus.
Dusić przez kolejne 15 minut na małym ogniu co chwila mieszając, aż mus będzie gęsty i nabierze bardziej wyrazistego koloru.

Mus przechowywać w lodówce przez 7 dni.
Jeśli chcecie go zapasteryzować to oczywiście jest to możliwe i czynimy to tak samo jak z przetworami, na przykład tutaj.





Smacznego! 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz