poniedziałek, 9 lutego 2015

Polędwica z warzywami po chińsku



To danie przyniosłam do domu jeszcze w liceum....
Wtedy sos sojowy nie był dostępny, albo ja nie wiedziałam jeszcze co to jest...
Robiłam więc bez niego.
Ale od kiedy sos sojowy jest łatwo dostępny to danie nie może się bez niego obejść a z nim smakuje zupełnie inaczej....

Jest tak dobre, że moje dzieci się nim zajadają...
..tak generalnie to one lubią wschodnie smaki, więc może dlatego tak im smakuje....


Składniki dla 4-6 osób osób:

  • 1/2 kg polędwicy wieprzowej
  • 3 marchewki
  • 2 pietruszka
  • seler
  • 2 pory (małe)
  • 1/4 kg pieczarek
  • 2-3 łyżki sosu sojowego
  • pieprz, sól
  • 1 łyżeczka miodu
  • ryż do podania


Polędwicę pokroić w plastry grubości około 0,5 cm, następnie każdy plaster pokroić w paski.

Warzywa, obrać i umyć, pokroić w słupki, mniej więcej długości polędwicy. Pieczarki pokroić w plastry.
Wok rozgrzać, wlać 2-3 łyżki oleju, wrzucić pokrojoną polędwicę. cały czas mieszając smażyć dosłownie chwilkę, do zmiany koloru mięsa. Dodać pokrojone warzywa. Smażyć wszystko razem, mieszając co chwila aż warzywa będą miękkie. W międzyczasie posolić i popieprzyć.

Gdy warzywa będą miękkie dodać sos sojowy oraz miód, smażyć raz jeszcze przez kilka minut.

W międzyczasie ugotować ryż na sypko.

Podawać od razu z ryżem.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz