środa, 25 lutego 2015

Paella z ośmiornicą



W Biedronce tydzień portugalski - jak dla nas trochę wspomnień smakowych, których na codzień mało w Polsce...
Były dobre serki i kozie i owcze...
Była nasza ulubiona portugalska kawa...
...i była ośmiornica :)

Mięso ośmiornicy bardzo nam smakuje...
Pamiętam, chyba wszyscy domownicy pamiętają, nasz pierwszy raz z ośmiornicą własnej roboty :)
Dumnie zakupiłam niezłą sztukę na targu...
A w domu postanowiłam się z nią zmierzyć i podać na obiad.
Wyczytałam że najlepiej ją roztłuc tłuczkiem lub zamrozić...
Tłuczka nie było na zamrażanie czasu brakło, czymś tam utłukłam ale nie tak jak trzeba...

Efekt końcowy był taki że wyszła potwornie gumowata!
robiłam ją na dwa razy a ona nic nadal guma!

Od tamtej pory nieco się zraziłam.... nie byłam więc pewna czy brać i tą sztukę, jednak dałam się namówić!

I jak się finalnie okazało to był świetny pomysł.
Ośmiornica przygotowana tym sposobem była mięciutka, aromatyczna i niesłychanie smaczna!


Składniki dla 4 osób:
  • ośmiornica mrożona
  • 1 puszka pomidorów krojonych, bez skórki, w puszce
  • 2  cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 świeża papryczka chilli
  • liść laurowy
  • 250 g ryżu do paelli lub risotto
  • sól
  • posiekana kolendra lub natka pietruszki 
  • ćwiartki cytryny

Ośmiornicę wyjąć z zamrażalnika, rozpakować.
Jeszcze zamrożoną włożyć do garnka - może się to okazać ciężkie, bo moja była dość spora, do tego zmrożona, ale dałam radę, jak się stopniowo rozmrażała.
Do garnka z ośmiornicą wlać szklankę wody, wrzucić papryczkę chilli, listek laurowy i obraną całą cebulę, ośmiornicę skropić oliwą. Garnek przykryć przykrywką i gotować na małym ogniu aż cebula będzie miękka (około 45-60 minut).

W międzyczasie obrać drugą cebulę i czosnek, drobno posiekać. 
Na patelni rozgrzać 3 łyżki oliwy, dodać cebulę i czosnek i zeszklić, następnie dodać pomidory z puszki i gotować około 10 minut.

Ugotowaną i miękką ośmiornicę odcedzić, położyć na desce i pokroić na małe kawałki. Sos po gotowaniu ośmiornicy przecedzić - będzie nam potrzeba 800 ml, w razie potrzeby uzupełnić wodą.

Wywar wraz z wodą wlać na patelnię z pomidorami, zagotować.
Dodać ryż wsypując równomiernie po całości. Doprawić solą, przykryć przykrywką lub folią aluminiową i gotować na bardzo małym ogniu przez 15 minut. Po tym czasie dodać pokrojoną ośmiornicę i gotować jeszcze 3-5 minut.
Zdjąć z ognia, posypać kolendrą lub natką pietruszki. W koło ułozyć ćwiartki cytryny do skropienia dania.

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz