niedziela, 8 listopada 2015

Kasza jaglana ze szpinakiem i pomidorkami z/bez jajkiem sadzonym



...coraz częściej i więcej kaszy jaglanej w moim jadłospisie.
A wszystko zaczęło się niewinnie, od urozmaicenia sobie śniadania i zastąpienia płatków owsianych kaszą jaglaną i powstała kasza jaglana z gruszką...
I zaczęło się!
była już z wieloma owocami na moje śniadanko i muszę przyznać że straszliwie mi smakuje a co najważniejsze jest zdrowa, lekka i sycąca!

Jednak w wersji wytrawnej rzadko się u nas pojawia - oprócz mnie można by rzec że ma nie wielu wielbicieli.....

To danie miałam zrobić sobie na piątkową kolację...
Tylko Emilce zachciało się sushi, a i ja od jakiegoś czasu miałam na nie ochotę, więc padło na sushi :)
A kasza jaglana - na śniadanie.
Wersja kolacyjna miała być bez jajka, na śniadanie pomyślałam że z jajkiem będzie całkiem fajna - i była.

W domu cisza i spokój - Maciek w pracy, Emilka na koniach, Natalia jeszcze spała a Baron złapał drzemkę po porannym rozrabianiu, w końcu nic dziwnego - na dworze szaro i buro i deszcz siąpi...
...idealny moment na śniadanko w spokoju!

Czasem takie chwile nawet i mi są potrzebne!



Składniki dla 1 osoby:
  • 3 łyżki ugotowanej na sypko kaszy jaglanej
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 mała cebula szalotka
  • 1 mały ząbek czosnku
  • garść świeżego szpinaku
  • 5 pomidorków koktajlowych
  • 1 jajko

Cebulę pokroić na kwadraciki, czosnek posiekać.
Szpinak umyć, osuszyć, odciąć łodyżki i pokroić na mniejsze kawałki.
Pomidorki umyć, osuszy przekroić na pół. 

Rozgrzać patelnię z oliwą, wrzucić na nią cebulę i czosnek, na małym ogniu zeszklić przez kilka minut.
Po tym czasie dodać pomidorki, po chwili dodać szpinak.

W tym samym czasie na drugiej, małej patelni usmażyć jajko w wersji sadzonej (ja to robię na odrobinie masła i dla lepszego efektu korzystam z foremki).

Patelnię ze szpinakiem delikatnie mieszać. Dodać kaszę jaglaną, wymieszać i podgrzać wszystko razem.
Wyłożyć na talerz, a na wierzch położyć jajko sadzone.

...nie dość że zdrowe to dobre i szybkie w przygotowaniu.


Smacznego i miłego dnia.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz