niedziela, 15 marca 2015

Tarta z łososiem i szpinakiem na cieście francuskim



To był spontaniczna kolacja - nie miałam pomysłu co zrobić...
..nieco już zmęczona po całym dniu pracy...
...w lodówce nie za wiele...
...czasu też nie za dużo...
...a w domu wszyscy głodni.... czekali na mnie :)

A więc wpadłam do sklepu, szybkie zakupy i ekspres do domu. 
Po niedługim czasie taka oto pyszna tarta stała na naszym stole!

Moja forma jest duuuuża (średnica 30 cm, wysokość 6), zatem i produktów na liście dość dużo, jeśli nacie mniejszą formę to zróbcie z proporcjonalnie mniejszej ilości składników na farsz.

Tarta jest naprawdę baaaardzo smaczna i prosta do zrobienia.
Można ją też spokojnie zjeść kolejnego dnia,
nawet na zimno będzie idealna!



Składniki na formę o średnicy 30 cm i wys. 6cm:
  • Gotowe cisto francuskie (ja ostatnimi czasy kupuję chłodzone, nie mrożone)
  • 250 g świeżego szpinaku
  • 300 g łososia (świeżego lub wędzonego)
  • 6 jajek
  • 250 ml śmietany 18%
  • 100 g sera lazur
  • 2  łyżki serka mascarpone
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • 8 pomidorków koktajlowych, sparzonych, ze zdjętą skórką i przekrojonych na pół
  • 200 g sera cheddar

Jeśli używacie świeżego łososia (ja tak zrobiłam) należy go wcześniej upiec. W tym celu łososia myjemy, kładziemy na spory kawałek folii aluminiowej (tak aby móc go w niej "zamknąć"). Łososia solimy, pieprzy i przyprawiamy ziołami. Zawijamy szczelnie w folię aluminiową. Wstawiamy do nagrzanego do 200ºC piekarnika i pieczemy tylko 15 minut.

W tym czasie formę do tarty smarujemy masłem, wykładamy dokładnie ciastem francuskim. Jeśli ciasta jest zbyt wiele wyrównujemy, ciasto musi pokrywać całe dno i boki w całej wysokości.
Nakłuwamy dno widelcem.

Szpinak myjemy i suszymy. Na dużej patelni rozgrzewamy łyżkę masła, wkładamy czosnek, chwilkę smażymy i dokładamy szpinak. Szpinak dusimy tylko do jego zwiędnięcia. Następnie zestawiamy z ognia oraz solimy i pieprzymy do smaku, odstawiamy.

Jajka wbijamy do miski, dodajemy śmietanę, serek mascarpone, dokładnie mieszamy. Najlepiej mi szło widelcem, gdyż mascarpone jest gęsty i ciężko go wieszać w resztę. Masa powinna być jednolita.

Na ciasto wykładamy pokrojonego na mniejsze kawałki łososia, na niego układamy równomiernie szpinak, a na szpinak ser lazur.
Wszystko zalewamy masą jajeczno-serową, układamy połówki pomidorów koktajlowych i obficie posypujemy cheddarem.

Piekarnik rozgrzewamy do 170ºC, wstawiamy tartę i pieczemy przez 25 minut.
Wyjmujemy i podajemy!


SMACZNEGO!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz