piątek, 3 października 2014

Tarta z figami i kozim serem



Zatęskniłam za naszymi wakacjami...
..za ciepłym klimatem i pysznymi daniami z produktów, których u nas mało i drogie...
Więc jak tylko zobaczyłam w sklepie figi od razu zakupiłam i wiedziałam co z nich zrobię :)
Ta tarta śledziła mnie od jakiegoś już czasu :)

...jak dla mnie połączenie fig z kozim serem jest wprost idealne.
Zresztą nie jest to debiut tego duetu na blogu i naszym stole :)
Jeśli tylko lubicie je także, to zachęcam do wykonania.

Tartę zrobiłam w prześlicznej ceramicznej formie, którą zostałam obdarowana na urodziny od mojej przemiłej Moni :-*
Tarta prezentowała się w niej wyśmienicie!
Forma ma średnicę 27cm.



Składniki na kruchy spód:

  • 250 g mąki pszennej
  • 150 g masła
  • szczypta soli
  • 1 jajko

Wszystkie składniki na spód szybko zagnieść lub wyrobić w malakserze, aby powstała gładka kula. Zawinąć ją w folię spożywczą i wstawić do lodówki na 1h. 
Formę o średnicy 27 cm wysmarować dobrze masłem.
Po 1h chłodzenia w lodówce wyjąć ciasto i wcisnąć je w formę, w dno i boki. Moja forma ma wysokość 4cm i jest idealna.
Dno nakłuć widelcem, wstawić do lodówki na czas nagrzewania piekarnika.
Piekarnik rozgrzać do 190ºC.
Gdy piekarnik się już nagrzeje wyjąć nasz spód do tarty z lodówki, przykryć dokładnie dno i boki folią aluminiową, tak aby żaden kawałek ciasta nie wystawał, bo spiecze się za bardzo, na folię położyć obciążniki - mogą to być specjalne ceramiczne kulki a jeśli ich nie posiadacie to możecie użyć sypkiego ryżu lub fasoli czy grochu :)
Wstawić tak przygotowaną formę do piekarnika i piec przez 25 minut, po tym czasie wyjąć formę, usunąć folię aluminiową wraz z obciążnikami i wstawić do dalszego podpiekania, na kolejne 13 minut, do lekko złotego koloru. 
Po upieczeniu wyjąć formę z piekarnika a piekarnik ustawić na 180ºC.
Ciasto można upiec wcześniej.


Składniki na farsz:
  • 5 jajek
  • 140 ml śmietany kremówki 30%
  • 60 g startego sera camembert
  • 2 łyżeczki suszonego tymianku (no chyba że macie świeży)
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku
  • 200 g sera koziego w roladzie
  • 6 dojrzałych fig
  • sól, pieprz

Do miski wbić jajka i roztrzepać je rózgą lub widelcem. Doprawić je solą i pieprzem, wymieszać. dodać śmietanę i starty a tarce ser camembert, dodać tymianek i szczypior. Ser kozi pokroić na nie za duże części lub pokruszyć, dodać do masy i wymieszać. 

1/3 masy wylać na spód naszej tarty. Następnie poukładać przekrojone na pół figi, rozcięciem do góry. Pomiędzy poukładane figi wylać resztę masy. Górę fig można posmarować 1 łyżką miodu wymieszaną z 1 łyżką oliwy, aby figi się za bardzo nie spiekły.

Wstawić tartę do piekarnika nastawionego na 180ºC i piec przez 20-25 minut, do całkowitego zgęstnienia farszu.
Wyjąć tartę z piekarnika, poczekać chwilkę aż nieco przestygnie a ser w farszu nieco zgęstnieje. Sera w farszu jest dużo i taki prosto z piekarnika będzie się jeszcze lał.



SMACZNEGO!












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz