sobota, 16 stycznia 2016

Gofry bezglutenowe



Tuż przed nowym rokiem zachciało mi się zakupić nową gofrownicę!
Jako, że moja wymarzona (do kompletu mojego Kiciusia) oddaliła się nieco z zasięgu (w końcu spory wydatek w postaci Thermomixa przed Świętami), postanowiłam przeszukać internet i znaleźć co innego, dobrego mamy na rynku, za zdecydowanie niższą kwotę.
I znalazłam!

Gofrownicę krajowej produkcji!
Model który wybrałam nie był łatwy do zakupienia, ale udało się i finalnie dotarła do nas w zeszłym tygodniu.

Czas więc na przetestowanie!

Decyzja padła że zamiast sobotniego "jajka" na śniadanie będą gofry!
Do tego gofry bezglutenowe, z myślą o mamusi :)
....a że wiadomo że ja jednym będę już najedzona, więc wszyscy zjedli bezglutenowe :)

Wszystkim bardzo smakowały - chrupiące z zewnątrz, mięciutkie w środku! ....i takie lekkie....

Z poniższego przepisu wyszło nam 7 sztuk - idealnie na naszą czwórkę na jeden posiłek.

Gofry naprawdę bardzo smaczne!
I bardzo zdrowe!

...to dopiero początek naszych testowań nowej gofrownicy!
Mam już duuużo planów, zarówno na wersje słodkie jak i wytrawne!



Składniki na 7 sztuk (dużych gofrów):
  • 50 g mąki ryżowej
  • 50 g mąki kukurydzianej
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią lub 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub ostatecznie 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka cukru
  • 3/4 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
  • 50 g roztopionego masła klarowanego
  • 2 jajka (żółtka i białka oddzielnie)
  • 250 ml mleka ryżowego

W misie miksera wymieszać ze sobą mąki, cukier z wanilią, cukier zwykły i proszek do pieczenia. Wymieszać dokładnie aby nie było żadnych grudek. 
Dodać żółtka, mleko, roztopione masło i ekstrakt waniliowy jeśli używamy zamiast cukru z wanilią.
Wszystko razem dokładnie ze sobą zmiksować, do uzyskania gładkiej masy. Masa będzie dość płynna.
Odstawić na 30 minut.




Po około 25 minutach stania naszej masy zacząć rozgrzewać gofrownicę. W tym samym czasie białka ubić na sztywną pianę i dodać w 2 partiach do naszej masy. Po każdej partii wymieszać dokładnie łyżką lub na niskich obrotach miksera.

Przed pierwszym pieczeniem gofrów gofrownicę lekko posmarować olejem za pomocą pędzelka.
Smażyć gofry około 3-5 minut (w zależności od mocy gofrownicy).




Do podania możesz użyć: bitej śmietany, serka twarogowego na słodko, musu z duszonych jabłek, świeżych owoców, frużeliny owocowej czy dżemu, lub po prostu zjeść same!


SMACZNEGO!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz