niedziela, 31 stycznia 2016

Pudding jaglany z karmelizowaną pomarańczą



Postanowiła uszczęśliwić moją rodzinkę puddingiem z kaszy jaglanej!
...oczywiście nie zdradziłam im co to jest :)
Niestety wydało mnie to, że za mało go zmiksowałam i było czuć lekkie grudki (następnym razem nie zrobiłam już tego błędu).
Zjedli całość choć nie piali z zachwytu jak przy creme brulee :)

Następnym razem wymyślę i przygotuje im jednak inną kombinację.
Hihihihihi są skazani na zdrowe żywienie :)
...i już się z tym chyba pogodzili :)
Na tym smaku jednak nie zaprzestałam i będę eksperymentować dalej!

Zachęcam do wykonania, jest to dobra propozycja na lekkie i zdrowe śniadanko czy deser!




Składniki dla 2 osób:

  • 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1 cm świeżego imbiru
  • szczypta kardamonu
  • 1/3 szklanki mleka ryżowego (lub innego)
  • 1 łyżki syropu klonowego lub z agawy
  • 1 pomarańcza
  • owoce do ozdoby - figi lub granat

Pomarańcze obrać na pojedyncze cząstki, usunąć błony. Rozgrzać patelnię, dodać jedną łyżkę syropu, szczyptę kardamonu i pomarańcze. Smażyć na średnim ogniu przez około 2 minuty mieszając co chwila.

Mleko podgrzać z obranym imbirem. 
Dodać kaszę jaglaną i pomarańczę. Zmiksować blenderem na gładką (bardzo gładką) masę, aby masa była naprawdę gładka trzeba ją miksować przez około 5-10 minut.

Przełożyć do miseczek, ozdobić owocami  figami (u mnie kandyzowane, ale nie były trafem w dziesiątkę) lub pestkami granatu.

Jeść ciepłe choć zimne też jest dobre :)

SMACZNEGO!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz